FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har länge använt nyhetbrev skript i asp.
Skall nu gå över till php pga ett antal ändringar i server mm. Vilket program/skript rekommenderar ni? Krav: - Gärna gratis - Obegränsat med medlemmar - Så att det går att skicka 5000+ vid varje utskick - Bra administrering - html samt text utskick - Gärna bra statistik Vad använder ni själva? Vad rekommenderar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns en funktion i php som kallas för socketmail som är postad på www.php.net/mail
Den snackar direkt med mailservern (om du vet vad mailservern har för IP/HOST) Annars kan du ta en titt på www.hotscripts.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har testat några script.
t.ex. phpMyNewsletter men en sak som är lite konstig, varje gång jag skickar ut ett brev så skickas det 2 ggr till alla.... Har upplevt detta problem med något annat skript med, vad är felet? Är det något som jag måste ändra i skriptet för att rätta till detta? Ngn som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan verkligen rekommendera Maillista. Vet inte adressen, men det finns med på hotscripts.com.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag sökte på hotscripts efter det men hitta inte... hitta dock några på maillist, men frågan e ju vilket du rekomendera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte så konstigt att du inte hittade det, angav nämligen fel namn. Rätt namn är Webinsta och produkten finner du på
www.webinsta.com. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kollade på det och det verka ju intressant, men hitta ingen funktion för att den skall kontrollera om mailadressen man skickar till verkligen existerar, så som att ställa in en returadress som scriptet kollar av och ser vilka mail som studsar tillbaka... Någon som vet om det finns något script som gör det automatiskt, Så man slipper sitta med massa inaktiva adresser i databasen...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har testat webinsta nu och det jag sakna är möjlighet till flera listor...
Går ju bara att ha 1 lista per installation där vilket är lite synd... någon som har något annat att rekomendera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||