FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dokument utifrån 22.00 söndag tv2
Dokument utifrån 22:00 Söndag på SVT2Fransk dokumentär från 2008. Nätkriget. När Estlands banker slogs ut av hackare fick hela världen en varning. Under två veckor rådde kaos i hela landet. Framtidens krigföring hade fått sitt första offer. Nu förbereder sig världens underrättelsetjänster på nästa anfall i det som kallas cyberrymden. Nätkriget är här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
lät sjukt intressant men var tyvärr riktigt dålig enligt mig
är alltid på jakt efter bra dokumentärer, men denna höll knappast måttet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag tycker den var bra med avseende på målgruppen, alltså inte vi
![]() Kanske lite väl mycket fokus på hackerkultur istället för på estlandsattacken. DEt är nog allmänt erkänt att ryska staten låg bakom, även om våran fega regering låtsas som det regnar. Men intressant att den här IT-generalen i princip tillstod att man lät hackarna utveckla sin subkultur i fred för att man skulle ha tillgång till deras kunskap när det bränner till, Tror dock inte att dagens hackergäng skulle göra sig speciellt bra i en anställningsintervju på typ FRA eller MUST. Motivationen för att jobba häcken av sig för en svältlön och bli chefad av en massa militärer utan hjärna är nog inte så jättehög. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den var väll väldigt... ja, vad ska man säga. Inte topp kvalité. Men min mormor hade säkert förstått den liksom.
Jag hade sett fram emot något mer g33kigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Har inte sett det ännu men går att se på nätet:
http://svtplay.se/v/1434383/dokument_utifran/natkriget |