FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
Märkte precis att massor av domäner, (inte .se), jag struntat att förnya nu förnyats ett år till. Hur kan detta komma sig? Har jag genom avtalet med loopia gått med på automatiska förnyelser trots att jag kryssat i "inte automatiska förnyelser" i loopia prepaid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är com net org info biz domäner så autoförnyas domänerna när de förfäller. Sedan har registreraren ( active 24) på sig att radera domänerna inom 30 dagar och då får de tillbaka pengarna från respektive registry, (netsol, pir, nuestar mfl.)
Om du kollar i whois så finns det säkert 2 st förfallodatum. Ett som är passerat och ett som är ett år framåt i tiden. Givetvis så kan det ju också vara så att loopia av misstag har förnyat domänerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Så här ser det ut och det gäller även ett antal .nu-domäner.
Status.......: OK Amended......: 2009-01-18 14:30:40 Created......: 2008-01-18 11:20:56 Expires......: 2010-01-18 11:20:56 Registrar....: REGISTRAR-1 Tack för ditt svar! Visst borde ovanstående betyda att loopia förnyat domänen för att sedan släppa den då jag inte planerar att betala? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag brukar bara få påminnelsefakturor från loopia som jag får några dagar efter fakturan gått ut. Så jag har tappat förtroendet för dom. Därför flyttade jag bort 60 .se-domäner till binero idag. Hoppas inte binero blir sämre nu utan Sulo.
Men för att gå OT: jag kommer väl inte få några inkassokrav på mig från loopia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rent generellt fungerar det enligt följande.
Om ett domännamn ligger i ett webbhotellskonto behöver du aktivt meddela oss om du inte vill förnya domännamnet då det annars förnyas med automatik. Inkom med ditt kundnummer samt vilket domännamn det gäller så hanterar vi detta snarast. Om domännamnet istället ligger i ett LoopiaDNS-konto kan du genom att inte betala fakturan låta domännamnet löpa ut. Det kommer att skickas ut en påminnelse som dock inte har något betalningskrav. Om du inte vill att påminnelsen skickas ut till dig behöver vi ditt kundnummer för att på förhand kunna säga upp domännamnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bull säger jag. Har mailat in flera ggr om att avsluta vissa domäner med kundnummer och hela baletten. Får inte ens något svar och när tredje påminnelsen kommer är man så j*vla illa tvungen att betala. Omöjligt att bli av med domäner som jag har på loopia. Fixa ett system där man i god tid kan ta bort dem eller något. Tar man bort dem i adminsystemet så händer ingenting. Kommer fakturor och påminnelser iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Hehe, verkar som om loopia förnyade domänerna... Men det var tyvärr bara skräpnamn
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går segt hos Loopia ibland (allt oftare dock) men det är väl något man får räkna med. Hur vet man om domänerna ligger i ett webbhotellskonto eller inte när man kan komma åt dom från både DNS:en och webbhotellkontot?
![]() |
Svara |
|
|