|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
|
Ok, så här är det. Jag får inte mail som kommer ifrån en viss person. H*n får inte heller felmeddelande om att mailet inte kunde levereras eller liknande. Jag var först övertygad om att h*n skrivit fel epostadress, men de kom inte heller fram när h*n svarade på mail som jag skickat.
Nu mailar h*n till en annan av mina epostadresser som hör till ett annat konto, fast fortfarande hos samma ISP, och NU kommer mailen fram.
Anledningen till att jag känner mig paranoid är att jag är vittne i ett brottmål där personen ifråga är en av parterna, och jag vet att det ligger i motpartens stora intresse att känna till vår kommunikation och att de inte skräder några medel. Intrång, mutor, you name it. Allt är möjligt.
Är det ens möjligt att någon kan komma åt min epost ifrån just denna person? Hur gör jag för att ta reda på vad som hänt? Ska jag ringa Loopia eller ska h*n ringa till sin ISP? Det enda vi har är ju en tidpunkt för när mailet är sänt. Jag har ju ingen header på mailen eftersom jag aldrig fick dem.
|