FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har google adsense och inte ett klick på 1300 sidvisningar, tycker det verkar konstigt, nån borde ju klickat???
www.fitness-kost.se Nån som har nåt tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Var är annonserna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Se gärna efter. Men ute i höger sidan samt längst ner. 3 annonsenheter som är synliga för besökaren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket för ditt svar!
Men om du klickar på en av artiklarna så kommer det dyka upp 2 st google enheter till. En längst ner, slutet på varje artikel samt en ytterligare till höger. Men ska testa om jag kan lägga den högst upp och se vad som händer. Tack för hjälpen! /Danne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nog blivit annonsblind för jag får verkligen anstränga mig för att ens ge annonserna en sekund av min tid, speciellt Googles textannonser.
Kanske beror det på att reklamen är placerad runtomkring innehållet, varför skulle jag vilja titta där?. Jag börjar med att se sidans logotyp sen omedelbart söker jag blicken nedåt efter artiklarna efter jag klickat på något som intresserar mig så ligger artikeln där jag förväntar mig att den skall ligga så jag läser den fram till botten (ser möjligtvis bannern i botten av artikeln) men kommer med största säkerhet vara som hastigast för jag har ju läst klart, jag brukar inte stanna och beundra reklamen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok ok, så pass. Så en lösning skulle kunna vara att placera dom mitt i en artikel, rakt över? Exempelvis!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har lyckats placera annonserna exakt där man inte ska placera dem.
Ta en titt på denna bild. Ju mörkare färg desto mer klick. Det kan naturligtvis bero på vilken sajt det är, men rent generellt visar nog denna grafik vart det är bäst att placera adsense. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, perfekt! Nu ska jag rätta till det där! Har placerat i posterna nu direkt, både högst upp och i mitten. Får väl se vad som händer.
Tack för alla hjälp! /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Patrik Berggren |