FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kl. är bara 12 nu och jag har fått 2000 besökare på min sida. alla från google. Det konstiga är att jag har legat på det sökordet etta rätt länge nu och trafiken har legat dagligen på 300 ca. Varför denna ökning idag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att 1700 personer mer än normalt googlat ditt sökord och klickat på din site?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ibland förblindas man av Dans klarsynthet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Visst gör man. Men det är ju något svårt att härleda orsaken bakom händelsen när sökordet kan vara "bajssex" såväl som "heliga maria".
Men hade man vetat vad de googlade hade det varit enkelt att kolla lite backlings och söka igenom alla nyhetsfeeds för att se om siten/begreppet hade figurerat i media, vilket är det troliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Denna sida är online och toppar google minst ett år nu. Fast flöde varje dag under den tiden, så ja det är ju lite konstigt tycker man. De googlar "skräckfilm"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Davve, om vi får sökordet blir det mycket lättare att spekulera.
Det kan ju vara som så att det är någon speciell dag för sökordet eller att sökordet blivit uppmärksammat i media. Förutsatt att det inte handlar om porr etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Det e ju halloween som jag får mest trafik på "skräckfilm" med idag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
"Filmen jag inte pratar om längre" hade premiär på Göteborgs filmfestival igår den 31:e. Tydligen har den vissa kopplingar till it-boomen. "Manuset skrevs på dagen och filmades på kvällen och alla inblandade var fullkomligt övertygade om att de skulle tjäna miljoner och lägga världen för sina fötter."
http://www.aftonbladet.se/kultur/article4200278.ab "The unborn" som också är skräckfilm hade premiär förra helgen. Detta är mina yviga spekulationer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|