FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Skriver ett arbete om internet marknadsföring och tänkte ställa finansiella rapporter tillhörande två olika företag mot varandra. Jag har tänkt att välja Getupdated och Tradedoubler, är dessa två likvärdiga konkurrenter? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Njae, Getupdated sysslar ju med en hel del annat, bla sökmotoroptimering som var en väldigt viktig bit innan de köpte Affiliator. Tradedoubler gör vär inte det, utan där handlar det mer om annonsering bara?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det tycker jag inte, dom skiljer sig väldigt mycket åt.
Getupdated är att marknadsföra sig, nå ut bättre, SEO osv. Tradedoubler - är ju ett affiliate annonsnätverk. Det vore som att jämföra äpplen med päron. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl mer rättvist att jämföra doule och tradedobuler exempelvis isf.
Eller kanske Guava och GetUpdated Förresten är internetmarknadsföring ett ord ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket tacksam för all hjälp, tror att jag ska tänka om lite.
Ps. internetmarknadsföring var ett ord jag använde istället för "internet marketing" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jämför Tradedoubler med Getupdateds dotterbolag Affiliator om du är ute efter att jämföra verksamheterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför inte jämföra zanox och CJ, de är ju i alla fall i samma branch och likvärdig storlek (i alla fall i Sverige)?
Alternativt zanox, CJ och TD på Europabasis. /d. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|