FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Mitt problem eller hur man nu ska se det...det är väl egentligen till min fördel men jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop.
Mitt nyckelord och redan utförd optimering samt länkbygge är korrekt skrivet utan särskrivning. Jag rankar idag mellan plats 4-6 på en av de större sökmotorerna. Däremot, när jag utför sökning på nyckelordet, men som särskrivet rankar jag som 1:a. Hur i sjutton kan det här gå till? Har det någonting med UTF kodning eller någonting annat som jag kanske inte tänker på direkt? Jag vinner väl antagligen på detta ovan beskrivna problem, iaf i antal besök men jag skulle hellre ranka 1:a på den korrekta skrivningen istället för särskrivningen. Några tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min gissning är att det är större konkurrens på den ihopskrivna varianten och att din sajt är det bästa alternativet Google hittar när någon särskrivit sökordet. Kanske vet Google att det egentligen ska vara ihopskrivet och t.o.m skriver "Menade du: ihopskrivet"?
Jag tycker det är olyckligt om folk börjar särskriva bara för att de märker att det kanske ger dem bättre placering. Man skulle t.ex tjäna på att skriva "recept sajt" eftersom order "recept" har fler sökningar än "receptsajt". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan hålla med dig i tänket men jag "problemet" är att jag inte har har särskrivit nyckelordet någonstans på hela webbplatsen. Varken i on eller offpage arbetet. Så jag får lixom inte ihop det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker också det är konstigt, jag har själv några liknande sökord som jag inte särskrivit, men ändå rankar bra när man särskriver dem på Google. Det är bara att tacka Google och hoppas att många är kassa och inte kan stava. Lyckas du ranka bra på båda varianterna har du ju helgarderat dig helt utan att försämra språket på din webbplats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För vissa kan särskrivningen betraktas som kombinationssökning. Det verkar som du utgår från det men det är inte självklart numera även när beteendet från Google är det samma. Här har tid stor betydelse för betraktaren just nu när Google dansar intensivt och mäter allt möjligt. Om jag var du skulle jag strunta helt i det här cirka en månad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är lite fånig/rädd så jag vågar inte lämna ut vilka sökorden är. förlåt.
Det är ingen kombinationssökning utan en felaktig särskrivning. Jag struntar i det och jobbar vidare med optimeringen för det korrekt skrivna. Tack ni som bidragit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||