FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en del frågor som jag skulle behöva ställa till en redovisningsbyrå för att få korrekt svar, så att jag inte gör en massa fel vid senare tillfällen. Alltså endast några små frågor.. är det någon som känner någon eller vet en redovisningsbyrå som kan svara på lite enkla frågor?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inget du kan ringa Skatteverket om?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kontaktat Skatteverket och de svarar att jag får kontakta en Redovisningsbyrå då det inte är deras uppgift att informera om blablabla.. Så nej det är inte lönt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Alla redovisningsbyråer kan svara på små frågor.
Men jag antar att du menar gratis? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vill du ha gratis svar så får du nog posta dina frågor här
![]() Edit: Vi debiterar inget, dock så är inget rätt heller. Förutom Connys svar, han brukar ha rätt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, helst gratis då det bara är små frågor. Men krävs det en summa så betalar jag gärna det, vill mycket gärna göra rätt för mig så här i början av mitt företagande.
Frågorna handlar om bokföring osv. Jo jag vet, Conny har svarat på många frågor.. men finns en del frågetecken och vissa frågor jag vill ha svar på direkt från en Redovisningsbyrå så att man vet att det stämmer till 100%. De bör ju i alla fall veta exakt vad som gäller! Så finns det någon som känner en schyst och bra snubbe så hojta gärna.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du är deras kund så svarar de glatt på alla frågor du kan ställa. Annars är det svårare att få gratis hjälp av nån som lever på att sälja sin kunskap. Det är dock att rekommendera att bli kund hos någon byrå. Från 10K /år och uppåt kostar det för en egenföretagare som jobbar heltid att lägga ut sin bokföring.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hm, okej. Jag behöver då som sagt inte bli kund hos någon byrå.. "bortkastade" pengar för min del, då jag bara vill ha svar på några små frågor. Då mitt företagande är på en så låg nivå och jag är i startgropen.
Någon som har nån att rekommendera i Stockholmsområdet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kasnke kan prova tt posta frågorna här ändå. En del här på forumet är ju rätt vassa på bokföring och ekonomi.
Design.se. Jag kan rekommendera SET-revision i lund. Inte att förväxla med samma bolag i malmö då dom är av franchisetyp. Rätt dyra men det är bra att ha ett tungt namn på sina papper när man har med skatteverket att göra. Edit: typos |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|