FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ska börja skicka en hel del paket nu inom Sverige. Det är allt mellan 1 och 8 kg. Inga stora lådor utan ungefär som A4 pärm
Vem ska man välja och hur gör man så det blir billigast? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Posten ær ju helt klart snabbast om du vill att kunden ska få paketet snabbt. Deras pacsoft løsning ær mycket smidig.
Annars så ær privpak.se billiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror på hur du vill att kunden ska få paketet.
med posten får de ju gå till posten o hämta paketet vilket inte alltid riktigt fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du har ju Schekler och DHL samt bussgods
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Måste man vara avtalskund på Shenker, dhl mm eller kan man bara posta med det? Det ultimata är att paketet levereras till företaget så klart!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Du har ju UPS med, vet inte vad dom har för priser för större antal leveranser och så.
Men tycker det inte är farligt dyrt att skicka dom få paket jag har skickat, bara skriva ut ettikett från internet, betala och klistra på paketet. Sedan ringa så kommer dom hämtar samma dag och levererar dagen efter om du då ringer innan bestämmd tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet med UPS är när man ska skicka paket till udda orter.. bam! 160 spänn i uddortstillägg..
Jag gillar DHL Servicepoint till privatpersoner och DHL Europremium till Företag, använder också UPS & Jetpak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Till företag använder jag DSV, mycket prisvärda
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kontakta fraktfirmorna helst per tel, berätta hur mycket du ska skicka per år (lägg till en nolla eller två).. sen ber du om prislista.
Posten - www.posten.se DHL - www.dhl.com Schenker - www.schenker.se (Läs schenkers avtal noga, tror bara dem skickar 1 typ av leveranssätt till företag, jag blev blåst av dem en gång i tiden på så sätt) Detta är dem mest prisvärda, sen finns UPS också men dem brukar oftast vara väldigt mycket dyrare. Lycka till. ![]() Berätta gärna vilka du valde sen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Nån som kan ge lite exempelpriser på olika saker och ett paket på 6 kg inom sverige?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|