FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte bara höra om någon har provat denna tjänsten? man har sett mycket t.ex.
Wholesale Website Traffic 25,000 visitors only $25. Promote Sites With Guaranteed Traffic. Fungerar dem har tjänsterna bra? har funderat på det rätt mycket är inte nöjd med mina 500 unika om dagen hehe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
25.000 unika är väl inte helt fel, men vad är det för besökare man får. Var kommer träffarna ifrån? Man vill ju gärna ha potentiella "stamgäster" och inte besökare som ligger allt för långt ifrån ens tilltänkta målgrupp.
EDIT: Min fråga var alltså: Var hittade den här tjänsten? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag var inblandad i ett projekt som testade den här typen av annonsering. Mycket riktigt så gav det inte särskilt mycket, besökarna var ju inte nischade för fem öre, men visst ökade vi med några hundra under en lite längre period i alla fall. Vissa annonser som vi hade via nätverk fick lite högre klickprocent än vanligt också, men det kan ha varit ett sammanträffande...
Håller med andra ord med föregående talare, såvida man inte har en ruggigt bred sajt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi fick ett liknande mail för ett tag sedan på svenska. Betalade runt 200 dollar för det. Visst fick vi 20 000 - 30 000 mer besök den månaden men mer än 90% var helt orelevant, mest från USA.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Fick ett mail från en sida i danmark som erbjöd 200 gratis träffar, och så kunde man köpa fler om man ville. Jag signade upp och fick ganska fort 200 nya träffar, inom 3 dygn.
Sedan loggade jag in på deras sida och såg att man kunde "arbeta" ihop credits. Tydligen hade dom en sida man kunde öppna, som visade en av deras kund-sidor i en frame, i 20 sekunder, och därefter laddades det en ny kund-sida, och man hade tjänat 1 credit. Mycket underligt sätt att sälja traffik. I princip måste ju ALLA hits man köper vara såna som slått på sin dator över natten för att tjäna hits till sin sida. Någon som har tips på vart man köper kvallitets traffik? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hitta reklamen på google så jag tänke kanske prova det.
Tänkte höra här först om lite råd hehe jag kör ju en engelsk spel toplista där andra webmasters signar upp men man kan ju undra om det fungerar så där jätte bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att bara köpa ett visst antal besök tycker jag känns ganska meninglöst, vad jag kan tänka mig hade varit unika besökare och sen via bannerclick eller nått sånnt. Visst det kostar mer, men jag tror att man får mycket mer för pengarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Hursomhelst verkar det mycket lurigt. Förstår inte riktigt vad det är bra för? Vem vill ha sån skräptrafik? Såvida du inte har annonsörer som betalar per impression då... men använder man sådana affärsmetoder lär man ju inte ha dom så länge till :-) Jag misstänker att det företaget i fråga gör primärt är att blåsa webmasters helt enkelt. Sälja trafik till folk som inte fattar bättre. Tråkigt men sant. Alla såndär fantastiska erbjudanden om massvis med trafik åker direkt ned i skräpkorgen här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror det är värre en så. Troligtsvis är det halvskumma webföretag som säljer trafik till slutkund. Webbsidan för slutkunden antagligen bara en sido "business" som webbföretaget lovat göra underverk med. En annan sak kan ju vara att få din sajt att se mer besökt ut och därmed öka PR hos vissa sökmotorer. men trafiken i sej är ju helt värdelös normalt. Jag vart förvånad att den var så låg som 90% (inlägg ovan).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|