FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte fått push email att funka på iPhone. Använder ett gmailkonto och IMAP.
Är inte helt 100 men om Push är aktiverat på telefonen så ska väl mailen trilla in så fort de kommer in i inboxen, inte sant? Som det är just nu måste jag manuellt gå in på Mail-programmet och då börjar den hämta mailen. Push låter ju otroligt bekvämt och jag undrar om det är någon som fått detta att fungera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör push med min iPhone och vår mailserver, trots att servern stödjer push över imap verkar det som iPhonen inte nyttjar push över imap. Däremot om man ställer in iPhonen att använda kontotyp exchange (ActiveSync) så funkar push tekniken perfekt i iPhonen. Hittar dock ingen information om hurvida gmail har stöd för ActiveSync.
Kolla inställningen under Inställningar -> Hämta nya data -> Push ska vara 1 -> Avancerat -> Där kan du ställa in Push för de konton som stödjer det. I mitt fall våra ActiveSync konton och mitt me.com konto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Läst runt lite att gmail inte ska stödja push och ville inte använda me.com som mellanhand. Löste dock till slut genom att göra såhär:
Stängde av push, Satte på att den skulle hämta timvis bara. Och nu ramlar mailen in konstigt nog. Push var alltså aktiverat (konstant hämtning) innan men fick inga alls då. Nästan bekvämare nu då de kommer mer sällan så man slipper bli störd hela tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
iPhone stödjer bara Push över activesync.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|