Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Optimera adsense

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-03, 02:38 #1
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar

Jag driver en sida med sport-innehåll, men när jag visar adsense annonser så får jag i stort sätt aldrig upp några annonser som har med sport att göra. Har i och för sig också gott om datum på sidan, vilket gör att i stort sätt bara kalender-annonser visas.

Har ni några tips hur jag löser detta?
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 09:26 #2
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag har också märkt av det där problemet på vissa sidor. Jag har inte någon bra lösning. Tänker att det nog mest handlar om att AdSense har brist på annonsörer för det ämnesområde som sidan i första hand handlar om och att det då i stället blir annonser som matchar något sekundärt på sidan. Alternativet är ju så kallade idéella annonser, vilket är sämre ändå. Naturligtvis finns det lite att göra, som att titletaggen och H-taggarna ska innehålla det som är sidans ämnesområde m.m., men även om man har gjort det verkar det kunna bli så här ibland.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 22:07 #3
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
mmm det är nog så. Jag tror google är så pass smart att den vet att annonser relaterade till datum (kalender etc) inte passar på alla sidor med datum. Men möjligtvis är det så att när inga andra annonser passar så kommer dem. Det är så i mitt forum. Fast då kommer det reklam om webhotell. Förmodligen för phpbb finns på sidan.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-05, 00:04 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Ajajbaja Hjalmar. Du har slarvat

Ett par tips, använd små bokstäver på meta-taggarnas namn. Sätt språk med lang="se-sv" osv.
Sätt relevanta titlar på sidorna osv.

Språket tror jag är extra viktigt i ditt fall eftersom annonserna är på norska vad jag kan se :-)

Sen slutligen så finns ju möjligheten att spärra annonser ifrån specifika url i adsense.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-16, 18:23 #5
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Mycket flitig postare

jag har faktiskt samma problem med mina adsense reklam.
Min blog handlar om mobil telefoner och jag har ca 15k sidvisningar samt 6500 unika besökare / dag och rätt ofta så dyker reklam upp med texten "vill du gå ned i vikt" eller "Boka din resa här"

WTF liksom

min sida är på engelska, servern ligger i england och domänen är http://dailymobile.se

någon som vet vad felet är? jag brukar få mellan 10 - 15 dollar / dag på sidan och vad jag har hört så är det rätt dåligt med tanke på hur många besökare jag har. men eftersom det inte visas några relevanta text reklamer så klickar ju folk inte på dem :/

tacksam för hjälp
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 04:05 #6
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag har nyss lagt till en hel del url:er i filtret på Adsense. Sådana sidor jag ine vill ska visas reklam för alltså. Någon som vet om det funkar bra? Dyker det upp mer relevanta annonser när man filtrerat bort irrelevanta osv?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 05:09 #7
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Originally posted by phattrance@Sep 16 2008, 18:23
någon som vet vad felet är? jag brukar få mellan 10 - 15 dollar / dag på sidan och vad jag har hört så är det rätt dåligt med tanke på hur många besökare jag har. men eftersom det inte visas några relevanta text reklamer så klickar ju folk inte på dem :/

tacksam för hjälp
För mig med amerikanskt IP visas det relevanta annonser iaf. Rätt dåligt betalt kan man lugnt säga, å andra sidan syns de inte sådär jättemycket. $10-15 på den trafiken är nada. Enligt alexa verkar trafiken identisk storleksmässigt med mobil.se, jag tror de drar in klart mer än så per dag. Du borde kunna tjäna betydligt mer genom att sälja in annonser själv eller testa andra annonsnätverk eller varför inte affiliateprogram. Testa med Adbrite ett tag och se vad det ger, de betalar bra för amerikansk trafik. Du borde kunna ta ut $5-15 CPM för en mellanstor banner vilket skulle ge dig mellan $75-225 om dagen.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 08:46 #8
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Sedan finns det en liten html-kod som man kan lägga till på sin sida för att berätta för adsense vad man vill få indexerat eller vad man inte vill få indexerat. Tyvärr kommer jag inte på var man kan läsa om koden.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 08:50 #9
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Det här kanske kan vara något:

What is section targeting and how do I implement it?
https://www.google.com/adsense/support/bin/...en&answer=23168

(samma sak som aquastorm syftade på, antar jag..)
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 11:39 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av ZN
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance

tacksam för hjälp
För mig med amerikanskt IP visas det relevanta annonser iaf. Rätt dåligt betalt kan man lugnt säga, å andra sidan syns de inte sådär jättemycket. $10-15 på den trafiken är nada. Enligt alexa verkar trafiken identisk storleksmässigt med mobil.se, jag tror de drar in klart mer än så per dag. Du borde kunna tjäna betydligt mer genom att sälja in annonser själv eller testa andra annonsnätverk eller varför inte affiliateprogram. Testa med Adbrite ett tag och se vad det ger, de betalar bra för amerikansk trafik. Du borde kunna ta ut $5-15 CPM för en mellanstor banner vilket skulle ge dig mellan $75-225 om dagen.
Tack för tipset, jag signade upp mig på adbrite just nu och valde bannern där man får betalt per 1000 visningar. är det någon som vet hur mycket de betalar?

kan man ha adbrite tillsammans med google adsense?
betalar adbrite endast för amerikanskt ip?
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017