FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag driver en sida med sport-innehåll, men när jag visar adsense annonser så får jag i stort sätt aldrig upp några annonser som har med sport att göra. Har i och för sig också gott om datum på sidan, vilket gör att i stort sätt bara kalender-annonser visas.
Har ni några tips hur jag löser detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har också märkt av det där problemet på vissa sidor. Jag har inte någon bra lösning. Tänker att det nog mest handlar om att AdSense har brist på annonsörer för det ämnesområde som sidan i första hand handlar om och att det då i stället blir annonser som matchar något sekundärt på sidan. Alternativet är ju så kallade idéella annonser, vilket är sämre ändå. Naturligtvis finns det lite att göra, som att titletaggen och H-taggarna ska innehålla det som är sidans ämnesområde m.m., men även om man har gjort det verkar det kunna bli så här ibland.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
mmm det är nog så. Jag tror google är så pass smart att den vet att annonser relaterade till datum (kalender etc) inte passar på alla sidor med datum. Men möjligtvis är det så att när inga andra annonser passar så kommer dem. Det är så i mitt forum. Fast då kommer det reklam om webhotell. Förmodligen för phpbb finns på sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ajajbaja Hjalmar. Du har slarvat
![]() Ett par tips, använd små bokstäver på meta-taggarnas namn. Sätt språk med lang="se-sv" osv. Sätt relevanta titlar på sidorna osv. Språket tror jag är extra viktigt i ditt fall eftersom annonserna är på norska vad jag kan se :-) Sen slutligen så finns ju möjligheten att spärra annonser ifrån specifika url i adsense. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag har faktiskt samma problem med mina adsense reklam.
Min blog handlar om mobil telefoner och jag har ca 15k sidvisningar samt 6500 unika besökare / dag och rätt ofta så dyker reklam upp med texten "vill du gå ned i vikt" eller "Boka din resa här" WTF liksom ![]() min sida är på engelska, servern ligger i england och domänen är http://dailymobile.se någon som vet vad felet är? jag brukar få mellan 10 - 15 dollar / dag på sidan och vad jag har hört så är det rätt dåligt med tanke på hur många besökare jag har. men eftersom det inte visas några relevanta text reklamer så klickar ju folk inte på dem :/ tacksam för hjälp ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag har nyss lagt till en hel del url:er i filtret på Adsense. Sådana sidor jag ine vill ska visas reklam för alltså. Någon som vet om det funkar bra? Dyker det upp mer relevanta annonser när man filtrerat bort irrelevanta osv?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Sedan finns det en liten html-kod som man kan lägga till på sin sida för att berätta för adsense vad man vill få indexerat eller vad man inte vill få indexerat. Tyvärr kommer jag inte på var man kan läsa om koden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här kanske kan vara något:
What is section targeting and how do I implement it? https://www.google.com/adsense/support/bin/...en&answer=23168 (samma sak som aquastorm syftade på, antar jag..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
kan man ha adbrite tillsammans med google adsense? betalar adbrite endast för amerikanskt ip? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|