FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bredbandsbolaget funkade tills i höstas bra med portarna 135-137 + 139 men "enligt god sed" så blockar dem nu dessa och jag letar ny bredbandsleverantör.
Då jag gillar att jobba direkt mot min server och därmed tillåter trafik på dessa portar mellan vissa specifierade ip adresser så vill jag ha det så, och nej jag kan inte köra via VPN. Så är det någon som känner till en leverantör som tillåter detta? /A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte för att det svarar på din fråga, men vilken stad bor du i? Är det standard adsl du pratar? Som privatperson eller företag?
Eftersom du inte kan köra vpn kanske du istället kan göra en sshtunnel som du kör din trafik genom? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle rekommendera någon form av kryptering (VPN/SSH-Tunnel), net-bios är inte direkt säkert att köra över nätet.
Har du inget känsligt på servern så fortsätt, anvnamn & lösen skickas inte så värst säkert över detta protokoll. http://www.w3schools.com/Site/site_security.asp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
B2 kör blockering av dom portarna som standard.
Många blockerar ju dom för skydda kunderna, vet inte vilka som blockerar eller inte men är nog lite till och från. Själv har man inte infört något sådant ännu på bredbandskunderna. Bästa är väl ringa runt och fråga vilka som har det eller inte. Många brukar inte gå ut vad dom blockerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Företagsabbonnemanget Telia ProLane (light) är helt oskyddat vad jag vet. Det har varit så tidigare iaf. Fast varför man skulle vilja jobba med NETBIOS utan VPN är för mig en gåta men lycka till.
(BBB har blockat netbiosportarna i minst 5 år för mig och det tackar jag för) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|