FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Farsan är i Singapore just nu och kikade lite på en iPhone.
Är det något som hindrar att de skulle funka i Sverige, förutsatt att man låser upp dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Däremot kan det snabbt bli en olönsam affär om han fastar i tullen när han ska in i EU. (Nu vet jag inte hur han flyger, men i Amsterdam är de rätt flitiga på att stoppa folk t.ex.) Nu har dock summan på varor som skattefritt får tas in i EU höjts till 430€, så om värdet på ALLA varor han för in i EU understiger 431 € är det lugnt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm, gäller väl bara att lägga telefonen i bagaget så är det lungt ?
Tror inte dem gräver i väskan efter sånt du köpt utomlands.. då blir det nog en massa frågor och jag tror knappast att dem har så mycket resurser eller TID. Bara han inte har 10st iphone i en och samma väska ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De behöver inte fråga något, de tar bara IMEI eller liknande nummer beroende på produkt, slår in det i någon databas och sen ser de när produkten är köpt osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta den i handbagaget ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det jag pratar om är kontroller i tyskland och holland t.ex. Dvs. när man går igenom passkontrollen innan man tar flyget vidare till Sverige. Väl i Sverige är chansen minimal att du skall behöva betala skatt på varorna. Men om trådskaparens pappa flyger med direktflyg Singapore - Sverige så är det ingen fara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har ingen erfarenhet av att ta med saker genom Tyskland, men Sverige som ddaarruuddee säger har aldrig krånglat för mig. Ifall du inte självmant går fram och frågar.
![]() Handbagaget är dumt att lägga iphonen i, bättre om det ligger i väskorna som du checkade in. Ifall du ska ha den i handbagaget så lägg åtminstone kartongen i väskorna du checkar in och bara telefonen i handbagaget/fickan. Lycka till. ![]() (PS. jag funderar precis på en Iphone eller en HTC G1, vad fick ni betala för iphone i Singapore?) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|