FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
För att få en kostnadseffektiv utvecklingsmiljö, med vad bör arbete struktureras bäst på server-sida respektive klientsida?
Dvs, för klientsidan, vilken * Secure Copy-program, respektive * php/html-editor, respektive * versionshanteringssystem används mest för arbete från Windows? ...och på server-sidan, kan SVNs server-sida sättas upp på _en_ shared host medan de sajter som huvudsakligen ska hanteras har SVN-klientsida på (samma eller olika) _andra_ shared hosts? När man inte har arbetat med SVN tidigare, vad är lämpligast att börja med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
har inte mkt erfarenhet av windows, men..
tortoisesvn (http://tortoisesvn.tigris.org/) ska funka bra http://winscp.net/eng/index.php stödjer sftp och scp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
TortoiseSVN/CVS fungerar alldeles utmärkt, i mitt tycke.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
WinSCP verkar vara precis ena delen av vad jag söker. Tack för tipset Lunarmys.
Tortoise är sannolikt rätt också; MEN: Utan någon som helst erfarenhet av SVN ännu, så antar jag ändå att jag måste börja med att sätta upp server-delen, och för att inte behöva göra om det, så antar jag att vettigaste sätt kan vara att börja med att göra det under helt annan webb-host än där jag har sajter för att också få till vettig backup-lösning. Det jag inte riktigt har greppat är dock om jag KAN sätta upp SVN server på vanligt webb-host-konto eller om jag måste ha en virtuell dedikerad server för ändamålet. Några exempel på det? Någon extra webb-host som kan rekommenderas som använder annan hall än Oderland eller one.com (som jag har nu)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror inte du kan sätta upp svn på vilken host som helst. Tror du måste hitta en host som erbjuder den tjänsten eller också beställa en vps.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mer specifikt så behöver du ett webbhotell som stödjer WebDAV.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vilka mer av svenska webb-hosts använder cPanel? Nu kanske jag är väl snål och SVNsite "Plus" för 90 dollar om året är "just what I need", men jag gynnar gärna ett svenskt webbhotell, dock helst med några kronor mindre eller åtminstone där jag även kan göra andra tester, och t ex ha backup-sajt uppe för de dagar man inte vill ska hända. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
svn och webdav är inga problem .Fick du inte det att funka kolla gärna med supporten. Alla servrar har inte det som standard.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|