FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ute efter en bra 1U rackserver. Om ni har en som ni vill bli av med, hör av er. Eventuellt kan den köpas och tas över direkt på serverhallen där den står, om ingen av konfigurationen som jag vill ändra kräver "på plats-service".
Lite krav då.. 1U, as in topic. Minst 2gig ram. (Om mindre så skall det finnas billigt ram-minne att hitta till servern) Minst en processor på 3 Ghz. Gärna dual/quad-core och flera processorer (om så är fallet kan även tidigare nämnd siffra om processorhastighet sänkas..) Den skall vara fullt fungerande och i bra skick. Ingen hårdvara ska behöva bytas helst. Ganska brett spektra på mina krav, vilket beror på att jag framförallt är ute efter en server som har bra pris/prestanda-förhållande. Hör av er om ni känner till något! PM:a gärna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Detta är OT, vill inte fortsätta diskutera det. Håll er till topic, tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
kolla www.onceagain.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tråden är f.ö. fortfarande aktuell, så hör av er om ni vet om något som kan vara av intresse för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tipsar som vanligt om Serverhuset (www.serverhuset.se). Har alltid haft bra erfarenheter av deras service och de handlar mycket med bl a HP-maskiner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
kolla denna: http://www.blucasa.se/237.aspx
Ungefär samma som onceagain, något rörigare hemsida dock. hehe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Katt:
Med risk för egenreklam?.. Men jag kan hjälpa dig med antagligen ännu bättre priser hos Dell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||