FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Goddagens, jag skall snart släppa www.smycken4u.se . Jag behöver er input på vad ni tycker om, vad ni inte tycker om, Seo, om ni ser några buggar etc.. Högt som lågt!
Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gillar inte designen, ett par boxar bara med i mitt tycke för ljusa färger.
Headern har ingen anknytning till smycken direkt. Designen känns allmänt 90-tal på något sätt. Jag hade nog försökt anlita en duktig designer och stylat om hela sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det ser bra ut men jag gillar inte fonten (Georgia)? Den är väldigt bra för rubriker men inte som vanlig brödtext. Prova byta ut mot någon sans-serif som Verdana, Trebuchet MS eller Tahoma.
Logon skulle också kunna vara flashigare med mer snirklig text och mer bling och guld och silver, nu när det handlar som smycken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Överlag tycker jag det ser rätt bra ut. Rent estetiskt finns det definitivt mycket du kan förbättra men om man ser till ändamålet tror absolut du kan locka till ett par försäljningar. Jag skulle dock flytta sökrutan upp till höger. Finns ingen anledning att slösa bort din bästa yta med en stor sökruta. Sen måste du exponera produkterna bättre och tydligare på startsidan, det är svårläsligt och priserna är otydliga.
De vertikala mörkgråa linjerna till höger och vänster om mittenytan ger mig nästan lite cellskräck, det känns trångt. Finns dessutom gott om utrymme för att göra menyerna större och tydligare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
SEO-mässigt saknar vissa sidor bl.a. rubriker. H1 och H2-taggar. Det tror jag är något du gärna vill ha. Ett exempel är om jag går in på Håraccessoarer.
SEO-mässigt eller användarvänligt, jag skulle övervägt att ha en länk tillbaka till underkategorin, går jag in i Piercing och sedan vidare till 3 Tungpiercing med Logo så kan jag inte från " 3 Tungpiercing med Logo" gå tillbaks till Piercing på ett enkelt sätt (jo, genom att trycka i menyn...). På förstasidan möts man av Smycken4U i mittenspalten, när jag trycker på det kommer jag till något som heter "Om", jag tycker att du kan använda det utrymmet mycket bättre. Lycka till! Ser ändamålsenligt ut! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt bedrövlig grafik:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för feedbacken!
elitasson > Jag tar den med mig men jag vill inte ta den kostnaden just nu. Thirteen > Sant...... jag testar lite annat typsnitt! Ang logon så har tanken varit att hålla den väldigt ren..... Kanske får tänka om.... Andres Thorin > Sant ang sökrutan..... Jag testar nog att använda utrymmet uppe till vänster olika de första månaderna för att se resultatet. Wackerberg > Tack för tipset. Skall åtgärdas. Mynameisfredrik > Håller med om att namnet inte är helt optimalt men det är inte helt enkelt att hitta lediga domännamn........ Fortsätt gärna! Ni skall veta att det uppskattas! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
smyckentilldig.se, trevligasmycken.se, smyckenfordig.se Vet inte hur bra just dessa är. Annars kan man ju alltid välja något som inte innehåller smycken, och försöka bygga upp ett eget "varumärke". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du borde jobba med att boxa in innehållet. Det blir lite rörigt. Sen håller jag med om att sök borde vara på höger sida. Det är fråga om ett van beteende.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|