FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Hur gör jag för att förhindra att konkurrenter inte klickar upp min Adwords-budget så att mina annonser försvinner från Google? Jag kan blockera ip-nummer, men hur vet jag exakt vilka ip-nummer det handlar om? Google tillhandahåller ingen statistik över vem som klickar på mina annonser. Det är ju märkligt. Någon annan som upplevt samma sak? Att konkurrenter klickar upp budgeten? /Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte google något specielt system som gör att man blir bannad om man får många ogiltiga klick på adsense?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Han pratar om adwords, du, Wokioo, adsense....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur vet du att det är konkurrenter då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är ju bra om dom gör det, bättre clickrate....bättre placering.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du kollar vilka besökare du får från Adwords och kollar om det är ett ip som återkommer ofta, då kan du ju blokera detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Google tittar redan på IP-nummer automatiskt för att förhindra fusk och jag tror även att de tex inte tar betalt mer än 1 klick på samma annons per session. Jag ser rätt ofta att jag har fler hits från adwords än vad jag har betalat för.
Självklart kan det vara en bra ide att titta lite i sina loggfiler, jag hade börjat med att ta ut alla klick från din loggfil och titta om det är något ip/liknande ipn som återkommer varje dag. Då kan det nog vara aktuellt att titta om du faktiskt betalar för dem och i värsta fall anmäla det hela till google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||