FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
jag försöker få till spårningen (Tracking) av klick på annonser i Doubles affiliateprogram. Tror jag gjort rätt men ser inga "spår" av det när jag loggar in. Jag har gjort enligt följande: * väljer "skapa annonskod" och bockar för "Bifoga användar-ID" * skriver PHP script som hämtar annonskod från databas och ersätter strängen UNIQUE_ID med (i mitt fall) namnet på aktuell sida som annonskoden ska visas på. Nedan är ett exempel på skapad kod som jag tycker borde fungera: Prova-på-pris att vinna drömresor + fin premie på köpet! Någon som har några ideer? Vad jag vet så är jag godkänd i programmet jag (eller snarare en bekant) testat klicka på. Hur har ni gjort? /mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
EPI eller Tracking, funkar inte på klick.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jaha, det var illa...finns det något annat sätt att spåra klick-aktiviteten på Doubles annonser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Du vill nog ha det andra alternativet "användargrupp/GROUP_ID" istället. Du kommer sedan kunna se statistik över trafik grupperat efter dessa ID:n. Användningsområden kan vara att jämföra trafik från olika sidor, eller olika placeringar av annonser. Mvh Dejan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ahh, tack, fungerar det.
![]() |
||