FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har nu haft nöjet att testa Spotify och det är kanon bra. OK, om man använder en mp3-spelare så behöver man fortfarande ha tillgång till filerna men i övrigt är det riktigt bra. Faktiskt så bra att jag blir konfunderad. Man brukar säga att om något är för bra för att vara sant så är det just för bra för att vara sant...
Finns det en hake som jag inte ser? Hur kan detta gå ihop? Skivbolagen har kämpat med näbbar och klor för att behålla sina marginaler och för att vi inte ska få billig och enkel tillgång till musik på nätet. Hur kan dom gå med på detta? Alt. hur kan Spotify ha råd med detta? Någon som har koll på affärsidén/avtalen!? Hur går detta ihop? Eller kommer annonsintervallet att skruvas upp rejält framöver (för gratisvarianten)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många här betalar > 1000 / år för musikinköp i dagsläget? Det är vad spotify premium kostar. Om/när jag betalar det så har musikbolagen ökat sin vinst på mig med 100%. Om radiostationer med massa dyr utrustning och dj's kan vara vinstdrivande sig med radioreklam, varför skulle inte spotify?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Precis, hur många betalar närmare 1200 kr per år för musik på CD-skiva eller öht? Sedan är det ju så att de flesta artister redan tjänar miljoner och ökar användarna på Spotify kommer det bli liknande summor där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Youtube - gratis och världens största utbud av musik :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Frågan kvarstår, är det någon som har en aning om hur ersättningen mellan bolagen/Spotify ser ut? Klumpsumma för hela katalogen? Ersättning per spelad låt? Volymbaserat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har köpt skivor för minst 2000-3000 kronor i år. Är medlem på ett forum där det inte är ovanligt att folk lägger kanske tusen kronor på skivor, i veckan. Och då inte bara CD utan även vinyl och kassetter. Men det är klart, dom är inte längre en majoritet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|