FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har fått i uppdrag att fixa en informations-tv på jobbet.
Tanken med informations-tvn är att visa något form av bildspel, samt varva med filmer och informationslappar i pdf-format! Finns det någon optimerad programvara för att visa dessa former av information eller måste man knåpa ihop någon egen lösning?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, det finns det. Nej, det behöver man inte. :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Yepp, det finns men de är ganska dyra och "omständiga". Smartsign var det bästa jag hittade när jag letade och en sökning på google på "digital signage" ger dig fler träffar. Men för min del blev det enklare och betydligt billigare att fixa någon som gjorde en enkel "flashhemsida".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för tipsen rhuse!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sök på "information kiosk" så kanske du hittar något.
De kommer mest att handla om fristående informations-terminaler, men det kanske går att applicera på en icke- interaktiv terminal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som jag sagt tidigare, fan vad jag skulle vilja ha ett Scala för MacOS X.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad sägs om Powerpoint? Den (iaf PP 2007) klarar av att loopa bildspel inkl att visa filmer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast en av nackdelarna med Powerpoint (i alla fall 2003) är att det är svårt att uppdatera filen utan att stänga ner den på informations-tv:n. Man kan inte redigera redan öppna filer. Det går iofs lösa genom att konvertera till html, och visa den versionen, och sedan varje gång man gjort en ändring spara dessa som html också. Fast det funkar inte heller 100%-igt. Men powerpoint är nog en av varianterna med lägst inkörningströskel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sant, men jag antog att man inte komemr ändra denna info speciellt ofta och även när man gör det så handlar det ju om några sekunder som "tittarna" får se PP istf bildspelet... men som info TV på jobbet är det nog helt OK... Men kanske inte för kundmeddelanden i din lokala mataffär.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har gjort en enkel PP 2007 fil som visar innehåll i form utav hemsidor och även filmer (Youtube i det aktuella fallet)..
Hemsidorna som visas i PP:en är då ändringsbara... Webbvisandet är ett tilläg som jag har förträngt namnet på just nu... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|