FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har noterat att det känns som om det är lägre ersättning på reklam än tidigare nu senast tre dagarn vid månadsskiftet nov - dec. Det kan vara naturlig variation över månaden. Eller har det hänt något? Noterade även att analytics verkade ta per midnatt svenska tid. Är det nyligen ändrat? tack Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
på min blogg så har det ÖKAT väldigt mycket dom senaste 10 dagarna
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan nog vara naturlig variation. jag har en variation av besöksanatlet på en faktor 3 under en vecka. Ersättningen för adsense kan variera ännu mer.
Jag har iofs inte så stora inkomster av adsense så det kankske kvittar för min del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag har rätt mycket adsense annonser ute och det har varit helt oförändrat för min del.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack.
Är det textmassan och innehållet mm som avgör hur mycket betalt man får per annons? Eller hur rankad eller liknande sin site är? Jag kan se att sidvisningar och antalet klick är nästan lika på två dagar, men att Sid-eCPM [?] kan variera med flertalet dollar. Beror det på att olika dyr reklam har tryckts på de olika dagarna? Eller beror det på att relevansen i reklam kontra innehåll slumpat sig bättre en dagen? tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns många olika faktorer som påverkar hur mycket man får betalt och jag tror ingen utom Google själva vet om exakt alla faktorer och hur de samspelar. Naturligtvis spelar ämnet roll men däremot inte mängden innehåll vad jag vet.
Variationer är ganska vanliga och brukar vara större ju färre besökare man har. Själv har den här veckan varit väldigt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hos mig har inkomsterna också minskat lite. HAr råkat ut för det tidigare så förshoppningsvis är det något tillfälligt bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jätte skumt asså! mina inkomster har ökat med ca 30% dom senaste 2 veckorna!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Mina inkomster från Adsense i SEK har ju ökat ganska mycket beroende på att dollarn har gått upp 2,50-3 kr sedan sommaren. Men när det gäller Adsense kanske ni bara jämför dollarintäkterna med varandra, och inte räknar med valutakursvinst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|