FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det någon som har kört någon programvara för GPS på en laptop med Windows?
Vilka programvaror är bra och vilka fungerar sämre?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Får bli till att testa AutoRoute! Försöker hitta något användningsområde till min Eee 701!
Tack för tipset MSI! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Microsoft Autoroute fungerar kanon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På tal om GPS på laptop, lite offtopic kanske men ganska nödvändig info...
Jag har en laptop som jag kör GPS (USB) på också, här om dagen när jag skulle flytta laptopen ville jag inte att GPS:en skulle hänga i luften med sladden så jag tänkte: GPS:en har ju en magnet på undersidan. (Till för att sätta på taket på bilen). Jag sätter GPS:en rakt på laptopen, precis åt vänster nedanför tangentbordet.. när jag skulle flytta på laptopen. Så hör jag *krääsch kräsch kräsch pff....* AJ! Magnet under GPS:en var så stark så tydligen lyckades den pajja hårddisk-skivorna som snurrar... Nu funkar inte hårddisken längre, väntar på att få montera en ny. Så se upp med det! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Själv kör jag med en GPS puck från Wayfinder: ![]() Men blev lite halvless på att P1an har så liten skärm! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är GPS:en..
Globalsat BU-353 GPS Receiver - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47546 ![]() Köpte den på PCSUPERSTORE som nu gått i konkurrs i kungens kurva för någon hundring.. Är väldigt nöjd med GPS:en egentligen, ända oturliga var väl det där med hårddisken.. men det var nog mer mitt fel än tillverkarens ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har samma som ovansående talare (finns hos kjell & co)
Kör den tillsammans med MS AutoRoute och det fungerar bra. Ett enkelt och smidigt val. Letade länge efter något bra program för linux, men det fanns tyvärr inte då. (Vet dock inte hur det är på den fronten idag) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|