FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag går i tankarna att sälja mitt nätverk som innefattar x antal vuxensajter (varav 80% svenska). Nätverket får sin inkomst genom att promota affiliate program, dvs ingen egen försäljning. Jag började bygga upp detta nätverk för drygt 2 år sedan och det består mestadels av egenutvecklade lösningar samt en del bloggar(wordpress). Uppdateringen idag sköts till 90% av automatik, då av funktioner som jag själv kodat för varje specifik sida. Allt är skrivet i PHP/MySQL. Mycket SEO vänligt.
Det man ska vara medveten om är att det krävs jobb och kunskap för att hålla nätverket igång, så att man inte tror att det är en självgående lösning som håller för evigt. Räkna med att i alla fall lägga ner 1 timme om dagen. Omsättning för 2007 var över 170000 SEK, då har jag endast räknat med de två högst betalande programmen. Totalt med alla affiliateprogram lär nog omsättningen legat en bra bit över 200k. Omkostnader: egen server ~9600 SEK/år Min huvudfokus från första början var att ha minimalt med reklam och att bygga sidor som besökare uppskattar, vilket jag tycker att jag lyckats med rätt bra med tanke på den höga andel som kommer ifrån bokmärken. Med andra ord finns det enorm potential för den som kan reklamsättning/sälja annonsplatser (vilket jag ej kan). Trafik för nätverket i oktober var 462355 unika och drygt 12milj visningar. Då saknas ca 20-40st bloggar som det ej finns någon stats på. Skälet till att jag funderar på att sälja är förändrad livssituation. Pris: 400000 SEK (Det jag tagit i beräkning för priset är omsättning, trafik och potential/arbetet nerlagt på sidorna.) De som har pengarna och ett seriöst intresse är välkomna att skicka ett PM för vidare diskussion |
||
![]() |
![]() |
|
|