Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur ska en clickTAG utformas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-24, 21:54 #1
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 118
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 118
Jag har en annonsör som vill ha en flashannons på min sajt och vi vill då självklart kunna räkna klickan.

Google skriver så här:


Citat:

Korrekt clickTag-implementering:
Variabeln clickTag är en standardmetod inom branschen för att spåra klick i Flash-annonstexter. Problem med Flash-annonstexter kan bero på en felaktig clickTag-implementering. Kontrollera följande om du vill felsöka implementeringen:

Att annonsören har infogat clickTag i FLA-filen innan den konverterades till den SWF-fil som lades upp i Google-annonshanteraren.
Att variabeln clickTag är korrekt implementerad i knappaktiviteten. I funktionen getURL() i aktiviteten ska klickadressen anges som clickTag och målfönstret ska ha värdet "_blank". Till exempel: getURL(clickTag,"_blank");.
Men räcker det verkligen med detta? Ingen identifieringskod eller liknande?

Hjälp en okunnig!
RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017