FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Som sagt, sidan i fråga är utvecklad av mig. en Glad amatör vart jag kallad en gång då jag som vanligt frågade runt på forum om hjälp då jag är osäker (förövrigt ett av de enda positiva svar jag fick på den tråden). Jag vart tillfrågad av bolaget som är ganska lokalt inriktat men dom drastiskt växer. Känner personerna som äger och driver det och dom hade nog inte allt för höga förväntningar heller.
Men då denna branch dragit iväg den senaste månaden så måste även jag göra det. Dvs jag måste bli bättre. Vi hade ett möte idag ang sidan och jag är ganska spänd för vad som väntar mig. Jag gör detta dels för pengarna och för att utveckla mig själv inom ämnet. Då jag sjv driver en egen sida för mina andra intressen. Inte heller den i topp skick men den duger för ändamålet. Tänkte med denna tråd iaf försöka få tips och en del feedback på projektet. En del saker jag skulle vilja ha tips och hjälp med är bla: * Spelplan. Där Personalen själva enkelt skall kunna logga in och lägga till spelkvällar som har inbokade. * Provlyssnning. En del av sidan där man genom att välja låtar ut en "playlist" skall kunan provlyssna på 30sekunders klipp från de artister dom tillhandahåller *Simpelt kontakt forumlär där man enkelt väljer vem man vill ha kontakt med. (denna del är ju väldigt enkel och jag kan fixa sjv. Men tips mottages ändå) *Färger/design. Jag är verkligen som en zombie på att kombinera färger. Dock har både jag och bolaget fastnat för de gråa vi har nu! Docks kall loggan fixas (pixlig) och ändra lite färg på. Orange aktig står högt på listan. designen är jag ju inte heller bra på. Men den uppfyller som sagt sin funktion. Addressen till sidan är http://www.lapermusic.se/test Och Snälla... Jag vill inte höra hur sämst jag är! Vill endast att ni skriver om ni anser att ni kan hjälpa mig! Och tycker ni att nått saknas så säg gärna det. Mvh Daniel S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Design saknas helt, titta på andra sidor så får du säkert idéer på hur en sida ska se ut. Ex är dina gråa färger väldigt tråkiga, du vill väl inte att din kunds musik skall förknipas med tråkighet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Självklart vill jag inte att den förknippas med tråkighet. det får jag göra nått åt. en upppiggande sak med sidan är ett bildspel som rulalr emd arist bilder längst ner på sidan som för tillfället är inaktiverat då jag måste ha nyare bilder. En bild på dansbandet pippis från 70talet funkar nog inge vidare. Därav det tomma utrymmet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Även om du kanske inte vill ha kommentarer av just den här sorten, så måste jag ändå påpeka att sidfoten ger ett oseriöst intryck. Att skriva om webbläsarkompatibilitet och upplösning känns väldigt förlegat. I synnerhet när det faktiskt inte verkar vara någon större skillnad i de olika webbläsarna.
I övrigt håller jag med föregående talare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Dock vill jag ha kvar min copyright text. EDIT: Kan passa på att ställa en fråga som även den i mångas ögon är självklar! Då jag med asp vill arbeta mot en MySQL databas som inte ligger som en fil i en mapp utan ligger på ett spec ip med anv å lösen? vad heter de då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
har ändrat loggan lite
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
- Ser att "Prov lyssna" är särskrivit nere till höger.
- Ganska cool logga, kanske lite för "photoshop". - Att köra olika nyanser av grå på sidan tycker jag inte funkar, lite mer liv vill vi ha. Grått får vi nog av bara vi kollar ut igenom fönstret. - Styla drop-down menyerna lite kanske? - Snyggt bildspel! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Flyttad till Feedback.
Det finns en anledning till att nya medlemmar inte får posta i Feedback. Nu orkar jag inte tjaffsa utan flyttar den helt enkelt.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Är ganska sotlt över loggan. Är inget ps freak men den är fin och fyller sin funktion. Den loggan sitter nu även på alla företagets brevpapper. Det gråa i utanför wrapper skall ändras. Har bara inte bestämt mig för vad det skall vara. funderar på nån livligare marin blå grå kanske? absolut inte vitt. Ja dropdown menyn skall ändras. Måste lägga in en kant och så. den är otroligt tråkig. kanske märks att jag bygger i dreamweaver. har hela design premium cs4 från adobe. Ang bildspelet så är jag ganska nöjd. såg att flash pro var med i paketet ja har så jag hitta en template från flashmo jag kunde använda och ändra storlek på! är ganska nöjd. kan inte nån vänlig själ säga vad det skall vara för färg på bakgrunden? Förlåt Alex ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||