FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har problem att hitta hur man på adwords ändrar så att man betalar i förskott. Skulle vilja sätta in ett fast belopp, lämpligtvis via banköverföring eller så.
Jag har testat att gå in under Mitt Konto > Faktureringspreferenser > Fakturering och betalning - Redigera men där finns bara kreditkort att välja på. Hur göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har testat det alternativet för ca 3 år sedan för ett par konton och det tog då 3 bankdagar eller längre för Google att få pengarna via detta så det gjorde att det inte var ett bra alternativ att köra med om man vill vara online hela tiden.
Dock så vet JAG inte hur man kommer åt den funktionen du efterfrågar ville bara göra dig medveten om hur bökigt det var då i tid räknat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Anledningen är att jag måste vara säker på att få fakturan före årsskiftet.. Om jag börjar nu så kommer den antagligen inte förrän efter 30 dagar, och då är det inte många dagar tillgodo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När jag ville ändra från bankbetalning (förskott) till kreditkort (för något/några år sedan) fick jag via supporten till svar att det inte gick utan jag fick öppna upp ett nytt Adwordskonto.
Bör ju då vara samma sak åt andra hållet också kreditkort > bankinbetalning. Nu är det väl inga problem om det tar tre eller fler bankdagar att föra över pengar. Bättre framförhållning än så bör man nog kunna hålla. Så det är inga problem att ligga online hela tiden med förskottsbetalning. (Dessutom ligger mitt gamla konto kvar i mitt kundcentra hos Adwords med en varning om att pengarna inte är insatta i förskott, fast jag kör med kreditkort på annonseringen numera.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Använder du kontantprincipen så gäller samma sak vid bokslutet men inte andra dagar på året. Man brukar vänta in fakturor till mitten av Januari så de kan komma med i bokslutet (om man kör kalenderår som redovisningsperiod). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Conny: I detta fallet är det inte bokföringstekniska skäl, vi ska istället skicka fakturan vidare, därför det är viktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du ska skicka fakturan vidare så räcker väl den onlinefaktura som du kan se på Google som underlag för din egen? Det berör väl inte direkt betalningen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om fakturan skall vidarskickas så är det bara att skicka den direkt. Arbeten, tjänster som inte är utförda men som skall utföras kan man fakturera direkt. Att ta förskottsbetalt för en tjänst som skall göras är inget ovanligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter rimligt. Har inte använt adwords på 5½ år, så jag är inte helt uppdaterat på hur den ser ut, men det borde gå bra.
Men hur som helst måste jag ju kunna betala utan att ha firmakort. Förra gången fick jag köra på mitt privata kort... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan förtydliga vad jag menar med att skicka fakturan vidare... Vi har fått en pott med pengar som ska användas till marknadsföring. Vi måste kunna redovisa fakturorna före årsskiftet för att få ta del av pengarna i potten.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|