FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
I princip alla nyhetssajter och fler och fler andra sajter använder add this-knapp (addthis.com) eller direktlänkar för att besökarna ska kunna lägga till sidan hos Facebook, Delicious, Digg mfl.
Även vi funderar på att göra det i vår webbutik, men jag är skeptisk till hur mycket trafik man får ut av detta. Ni som har sådana här länkar, får ni mycket trafik från sajterna? Ökade det mycket när ni la upp länkarna? För mig känns det lite som man drunknar i flödet av information så det är tveksamt om det är värt platsen det tar upp på vår sajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Trafiken på en humorsajt jag har ökar ibland när människor väljer att dela länken till exempel på Facebook. Ingen dramatisk ökning, men ibland trillar det in lite personer på det sättet. Vad som däremot har gett oss en del trafik är sedan vi började skriva ut permlinks i text under våra klipp. Våra besökare delar gärna med sig av dom på forum och liknande.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant. Enligt Google Analytics får vi i dagsläget i princip ingen trafik från Myspace, Digg eller Delicious. För Facebook blir statistik tyvärr missvisande eftersom vi även annonserar där. Ni som använder addthis.com eller egna bokmärkeslänkar, vad är ert samband mellan antalet personer som bokmärker era sidor och antalet besökare ni får in till sajten? (med addthis.com får manstatistik på hur många som har bokmärkt sidan men frågan är alltså i snitt hur många besökare man får för varje bokmärke)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lite OT, men jag skall lägga till detta på en blogg jag sätter ihop, vad skall jag ha som rubrik? "Dela med dig", kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dela med dig,
Dela med andra, Dela med en vänn, Någon av dom kanske? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle vilja säga att det kan vara värt det. Det handlar inte bara om att andra som ska dela med sig - du/ni själva måste marknadsföra och dela till er själva på socialsajterna. Om du har 10k kompisar på Twitter så tror jag att 10% av dom kommer trycka på länken. Och i min värld så räknas allt, lite som mycket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Timlön 250 kr / 20 besökare = 12,50 kr/besökare Timlön 250 kr / 200 besökare = 1,25 kr/besökare Timlön 250 kr / 2000 besökare = 0,125 kr/besökare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||