FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Påverkas er e-handel av de dåliga tiderna? Håller ni den målsättningen som ni satt upp? Skulle vara kul att höra lite information om hur ni ökar/minskar er försäljning i år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi ser ut att klara vårt mål om 20% omsättningstillväxt.
Det beror dock naturligtvis till stor del på hur julhandeln utvecklas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
De e-handlare jag talar med och andra i branschen (it-stöd för e-handel) ser ingen avmattning ännu i alla fall. Inte heller för egen del märker vi någon minskning, snarare tvärt om.
Lågkonjunkturen slår inte rakt över, det varierar från branscherna, precis som i högkonjunkturer. Bygg och bilar är väldigt konjunkturkänsliga. Nu är fokus på effektivisering, miljövänliga och resurssnåla lösningar. Då framhålls ofta IT som en viktig del för att lösa dessa problemen. Det omfattar även e-handeln, som ofta i glesbygd framför allt är ett miljövänligt sätt att handla, i stället för långa inköpsresor. Jag tror absolut på en fortsatt god tillväxt för e-handel och omkringliggande områden. ![]() /Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Anledningen till att jag frågar är exempelvis Datorbutikens konkurs. Det var en butik som omsatte över 300 miljoner förra året och hade en ökning på hela 80%.
Incordia och deras e-handelsplattform gick också nyligen i konkurs. Därför skulle det vara kul och se hur det ser ut för wn´s medlemmar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror och hoppas att alla positiva här får rätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte att de negativa effekterna från krisen har börjat märkas för mindre företag ännu.
Om arbetslösheten stiger och människor börjar hålla i pengarna så blir det naturligtvis tuffare tider även för mindre näthandlare. Nästa år får vi kanske se mer negativa tongångar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte än så länge, men jag tror vi får avvakta lite. Nästa år kanske man kan börja se tendenser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Incordias konkurs beror på att man lagt ner enorma resurser på sin nya teknikplattform, inte på att kunderna försvunnit. De kommer säkert igen snart med nya ägare. /Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||