FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett par somäner som pekar på samma sida i dagsläget, jag kan ej peka om dessa till underkataloger - vilket jag vill.
För att lösa detta måste jag skriva ett script som redirectar en person som skriver in adressen www.****.se till "minnormalaadress.se/underkatalog". Detta utan att Google tar detta som spmming då jag riktar flera domäner till samma sida, hur katten gör jag detta, eller är det kört? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använd en redirect med kod 301 "moved permanently". Det är tydligen ok med Google (dvs betraktas ej som spam) Se tex: http://www.webmasterworld.com/forum5/2528.htm
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om den returnerar 302 i headern då? hur behandlar en sökmotor det?
Jag har flera domäner som direkt i dns:en gör en forward till en annan website, då returneras kod 302. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
nicclas: problemet med ovanstående redirect är (efter vad jag förstår) att man måste köra apache och ha .htaccess, detta har jag inte så måste på något annat sätt 301 redirecta isåfall....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
pikkenix: Har ingen aning om hur du då kan göra. Jag har heller inte kollat upp hur Google behandlar en "vanlig" redirect (tex. med kod 302).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|