Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Magento - egen design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-13, 14:50 #1
JulleBoy JulleBoy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
JulleBoy JulleBoy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Tjaa,

Är det någon som har koll på hur man utvecklar sin egna design till Magento ännu?

Förstår inte varför de har krånglat till det så fruktansvärt, hur svårt ska det behöva vara =). Det enda vettiga jag har hittat är: http://www.magentocommerce.com/design_guide <- och den är inte särskilt vettig.

Någon som vet andra ställen där man kan hitta information om hur man implementerar designer i Magento? Det kan kosta om det måste. ; )

// J

// edit // det här kanske vara fel del av forumet att fråga?
JulleBoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 20:05 #2
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
installera theme "blank" det är lite lättare att ändra i..

men skulle vilja säja att det mesta är jävligt logiskt uppbyggt men lite klurigt..förstår du bara dom tre hörnstenarna så är det inga problem.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-19, 00:40 #3
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Roligt att du startade denna tråd,

Jag kan börja med att säga att det krävs en liten del kunskap om programmering, PHP och XML bland annat för att sätta sig in i hur det funkar, sen är det som Mickee säger att allt är väldigt logiskt uppbyggt.

Det finns en bok som heter "php|architect's Guide to E-Commerce Programming with Magento " som jag har läst. personligen tycker jag den var OK, men inte mer.

Detta är den ända bok som finns i dagsläget om magento. Förmodligen kommer det fler böcker snart.

Så mitt tips är att antingen köpa boken eller Googla.

Eller så kontaktar ni mig så hjälper jag er som konsult
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 10:24 #4
pjicommerces avatar
pjicommerce pjicommerce är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2009
pjicommerce pjicommerce är inte uppkopplad
Nykomling
pjicommerces avatar

Reg.datum: May 2009
En av Magentos största styrkor (flexibiliteten) utgör ju även grunden till en av de stora utmaningarna med plattformen - designen. Det finns nästan inga gränser för vad du kan göra med Magento, det finns ju t ex 6 olika sorts produkttyper och en hel uppsjö med kampanjer och prisregler som alla renderar mer eller mindre olika produkt- och katalogsidor. Lägg till deras arkitektur med stöd för multipla siter med multipla webshops med flera utseenden/språk. Det blir lite att hålla reda på helt enkelt och tar ett tag att komma in i hur man jobbar. Dock är allting, som alla säger här, extremt väl uppbyggt och modulärt konstruerat - så det är en dröm när man väl kan hantverket.

Två tips:

Om du bara bygger en enkel shop med en sorts produkter och inte kommer att jobba med någon säljdrivande eller kampanjaktig verksamhet så är ett tips att börja från grunden och bara bygga templates och css för de vyer du kommer att använda. Utgår man från något av deras grund-themes så sitter man direkt med css-filer på 1500+ rader och en produktsida som består av 20+ templates...

Köp deras officiella user guide, den släpptes förra veckan och kostar ca 20USD. Det är nästan ett måste att förstå grundfunktionaliteten när man ska designa, framför allt hur admin funkar för produkter och kataloglistningar.
pjicommerce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017