FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är killen som startade världens första e-handelsplats den 4 mars 1983
![]() http://se.youtube.com/watch?v=wan896ZO4aY&...feature=related |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Imponerande!
Undrar hur Alex Randall har det idag. Lever Boston Computer Exchange kvar idag tro?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat från Wikipedia:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har faktiskt svårt att tänka mig att inte nån fransman var före med att sätta upp en handelsplats på deras videotex-föregångare Minitel, med start 1982. Det var dessutom ett system som vände sig till allmänheten.
Minitel var oerhört populärt på den tiden men hade nackdelen av att det var ett slutet system där man kunde hyra in sig men inte sätta upp egna servrar. Televerket gjorde ett misslyckat försök att lansera Minitelen i Sverige som en fortsättning på det då relativt etablerade Videotex-systemet, men det självdog i början på 1990-talet. Har nog kvar min gamla terminal på vinden nånstans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Åhh skulle vilja ha en gammal pc med diskettstationer och modem!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Under gymnasiet så var vi Frakrike under sex veckor och bodde hos en värdfamilj. I familjen jag hamnade hos råkade just Minitels "uppfinnare" och ägare vara pappa i.
Han berättade att fortfarande idag så tickade det in ett par euros i minuten dygnet runt och han behövde inte lyfta ett finger. Galet hus hade de dessutom! Avd: Kuriosa |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|