FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
One.com är i farten igen. Jag har ett domän hos Binero pekat mot One.coms namnservrar. Allting funkade prima tills jag missade att förnya domänen hos Binero. Har gjort det nu och allt är frid och fröjd. Ända tills One.com skickar sin årliga faktura. På fakturan är det: - 12 månaders webbhotell - Årlig avgift för förnyelse av domän Som ni förstår så stämmer ju bara en av tjänsterna. Dock missade jag att kontrollera detta och betalade in fakturan för att undvika nedstängning. Sen när jag kontrollerade mina fakturor i slutet av förra månaden såg jag att de hade gjort fel. Pratade med deras idiotiska live support som bad mig maila deras support avdelning. Sakt och gjort, jag mailade och bad dem kreditera mitt andra konto på 115,00kr som jag betalt in för mycket. Fick till svars: "Ni har tjänsten, ni har ett webbhotell. Att ni sedan väljer att inte peka ert domännamn till den tjänst ni beställt är upp till er och inget vi har kontroll över. Detta framgår även i de affärsvillkor ni har godkänt vid beställningen av webbhotellet. " De menar alltså att, beställer man ett webbhotell hos dem beställer man också automatiskt ett domännamn och då får de tydligen fakturera för en tjänst jag ej har. Så vad göra? De vill tydligen hålla inne på mina pengar... Någon som har vart med om liknande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns som de inte fattade frågan eller problemet på deras live support, testa att ställa frågan igen.
![]() Svaret är ju lite goddag yxskaft... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Står ju ändå ganska tydligt på One.com, både på förstasidan & i avtalet att priserna endast gäller vid köp av webbhotell & domän hos dem.
Oavsett vad du sedan tycker om det, att du inte läst på innan får du skylla dig själv för. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror de missuppfattade läget. Prova med att förklara närmare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Blir det inte dyrare för webbhotellet ifall du inte har domän med kontot? Om det ens går på One...
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det går inte ens att beställa utan domän på one.com.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Går det inte att köpa webbhotell utan domän hos dem...? Jag menar, utan att de tar han d om domänförnyelsen?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |