FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag laddade nyligen ner en add on till firefox där man ser lite nofollowlänkar och annat spännande som jag lekt lite med. När jag kikade på DN verkar det som om twinglylänkarna inte är nofollow. Stämmer det eller är det något speciellt med dessa som gör att det inte syns som nofollow.
Även t.ex. digg.com verkar ha nofollow men det antar jag att google kompenserar för annars blir det väl väldigt skevt när de har så hög pagerank och vemsomhelst kan få en länk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är inte helt säker men jag misstänker att Twingly genereras via JavaScript på tidningarnas webbplatser och då läser inte sökmotorerna av länkarna i vilket fall. Då gör rel=nofollow ingen nytta för sökmotorerna inte "hittar" de helt enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det stämmer, du har ingen sökmotornytta av Twingly, däremot är det ett bra sätt att generera mycket trafik.
Det är möjligt att vissa partners genererar länkarna på server-sidan, och då bör det ge resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Du har absolut nytta av länkarna från DN då de inte är nofollow och räknas som "riktiga länkar". Inlänken väger alltså tungt men däremot så får du den bara genom att själv länka dit så länken kan ses som onaturlig då det är ett rent länkbyte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Länkbyten är inte så farliga och ses inte som onaturliga. Möjligen sänker det värdet på länken lite om båda sidorna länkar till varandra, men det är absolut inte skadligt. Länkbyten genom länkfarmar bör man dock akta sig för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
DN.se länkade mycket riktigt med länkar som Google kunde följa tidigare. Sedan de börjat använda vår nya version av widgeten genereras denna genom javascript och Google kan därför inte följa länkarna, tyvärr. Anledningen till bytet är att de tidigare använde ett eget system (med eget moderationsverktyg, egen widgetgenerering m.m. det enda de fick av oss var datat) som nu bytts ut mot vår lösning som alla partners använder. Hör gärna av er om ni har frågor! /Anton, Twingly |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant!
Är pusha och digg också javascriptsgenererade på samma sätt eller är de dofollow?och har de något värde i Googlesammanhang i så fall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Gustav.
Jag har väl inte sagt att det är skadligt? Jag skrev att länken kan ses som onaturlig. DVS mindre värd som du själv skrev. Agaton Tack för uppdateringen. Jag har faktiskt inte följt upp senare länkar från DN utan ser bara de äldre "riktiga" länkarna, My bad! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|