FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag undrar om någon eller några har vänligheten att kommentera en precis nypublicerad turistrelaterad sajt i beta-version? www.chaweng.org Det är i första hand detta jag vill ha synpunkter om: 1. Loggan 2. Grafiska utformningen 3. Navigeringen OBS! Sajten är på intet sätt klar. Detta skall till under 2008/2009: 1. Förbättrad engelska, den haltar på flera ställen men skall revideras 2. Översättning till 14 språk *puh* 3. Kartor, "vägbeskrivning" och mycket mer bilder och text generellt. Jag är som sagt tacksam för synpunkter!
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker sidan är riktigt snygg. Bra startsida med en förstoring eller förtydligande av menyn. Jag tycker dock att reklamen och "Location of Chaweng Beach" på startsidan borde byta plats, det första jag undrade var vad Chaweng är och var det ligger. Men det kanske de flasta besökarna som kommer in på sajten redan vet?
Navideringen verkar bra och loggan detsamma... funkar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fina färger.
Snygg design. Svårt att hitta fokus på sidan. (var vill du att folk skall titta? vad är viktigast?) Otydlig / utspridd vänster-meny Otydlig framsida - vart har jag kommit? Problemet jag ser med din sida är att den lämpar sig ganska dåligt för att informera folk. Känns mer som en stor klickbar reklam-banner. Det betyder att du riskerar följande: * att folk gör få klick * att många tror att de kommit fel vid första anblicken * att folk inte ser informationen för allt annat som blinkar och lyser Google, Blocket, Facebook, Prisjakt, etc må vara dödens tråkiga sidor, men de är kungar på tydlighet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tack för konstruktiva svar kw_wasabi och coredev! Även jag har tänkt att lägga lägesbeskrivnigen ovanför reklamen. Bra uppmaning! Några egna kommentarer: Otydlig / utspridd vänster-meny - Jag har lite svårt att tänka mig att folk kan missa navigeringen, då den dessutom utgör en stor del av förstasidan på två ställen. Om den behövs på två ställen kan dock absolut diskuteras. Otydlig framsida - vart har jag kommit? - Kanske det borde framgå tydligare vad Chaweng är, men jag tror att när sajten är optimerad i Google kommer nästan alla besökarna hamna i linje av vad de söker efter, nämligen en specifik strand. Antalet "slump-surfare" är nog trots allt ganska begränsat. att folk gör få klick - Kan stämma, vi får se på ration mellan unika besökare och sidvisningar framöver. att många tror att de kommit fel vid första anblicken - Den risken tror jag är obefintlig att folk inte ser informationen för allt annat som blinkar och lyser - Det var medvetet att göra sidan färgglad som tusan. Kanske är det lite väl mycket spretande kulörer. Vi får se hur "slutresultatet" ser ut och ev ändra därefter. Som sagt, stort tack!
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla utvecklare har olika fokus. Det bästa är att det har även besökarna. Alla tänker olika. Så det som är bra för dig kan vara toppen för dina besökare, men fel för mig
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Exakt,
Det är därför jag frågar och får bra svar från bla dig. Jag tar åt mig det mesta och måste sedan jämföra/överväga andras åsikter och förslag med mina egna.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För mycket av centrerad reklam. Snyggt med en stor bildyta, men det blir jobbigt för ögonen att läsa texten brevid när kontrasterna i bilderna skiftar.
För mig blit textlänkarna mörkröda och det passar inte på svart bakgrund. Om du verkligen vill att dina surfare stannar kvar på din sajt, så gör den mera lättläst. Tex blir det jobbigt att läsa när textraderna är så korta. Om du vill att folk ska klicka på dina annonser så dela upp sponsorerna och sätt banner i slutet eller i början av ett textstycke. Din sajt laddar trögt för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack ToBad!
Textraderna på indexsidan kommer jag ev förlänga. Reklamen är nu nedflyttad under lägesbeskrivningen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Väldigt fina färger och fint upplägg. Dock tog den väääldigt lång tid att ladda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det ser fint ut men såklart finns det alltid något som jag personligen hade ändrat på!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|