FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan allihopa!
Jag tänkte starta ett nytt projekt och använda ett bra bokningsssytem som grund. Det är en hotellbokningssida för ett visst land. Sidan kommer handla om det specifika landet och sedan kommer jag på ett snyggt sätt lägga in hotellboknings-länkar. Finns det bokninsgsystem som har hyrbilar, hotell/vandrarhem, och flygresor så är det plus. Jag vet inte riktigt vilket jag vill använda med tanke på att det finns så många. Jag skulle gärna vilja ha era åsikter om vilka ni tycker är bäst. Och vilka det finns. Här är dom två jag tvekar mellan idag: http://www.ian.com http://www.booking.com/ Saker som är avgörande:
Tacksam för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
ingen som kan nämna fler namn på liknande affiliates ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Expedia.com, Hotels.com kanske?
Edit: Eller IAN var visst Hotels.com , är inte såå insatt i resor. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan rekommendera booking.com, inte främst som affiliate, utan som användare. Och användarens totalupplevelse är ju det du främst kommer att tjäna på. De har otroligt många hotellalternativ samt förmånliga regler där man i många fall kan boka och sedan betala direkt till hotellet. Dvs man behöver inte "oroa sig" för att ligga ute med pengar. Det lockar många kunder, särskilt i länder där kreditkort inte är lika vanliga som i Sverige.
/ Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
1 röst på booking.com.... låter bra... det konfirmerar mina egna tankar angående dem. Kan hända jag börjar med dom och ser vad som händer om ingen skriver något annat här. Har letat runt en massa men hittar inte så mycket andra vettiga
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
booking.com har enorma problem spåra köp. Agent Interactiv stängde ner dom p.g.a. obefintlig konvertering, och själv skickade jag iväg 5000 relevanta klick genom TD och fick 0 sales, d.v.s. 0 kr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
tråkigt.... vilka arbetar du själv med robertsson ? Vet du äger många stora sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det kan ju vara problem på vägen till Booking.com då. Det kan ju vara TD-spårningen. Man kan bli medlem direkt i booking.com dom är etablerade med kontor i Stockholm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har kört IAN direkt, Hotels.com via TD samt expedia.
-IAN direkt ger rätt bra ersättningar men det konverterar kasst. -Hotels.com via TD konverterar bra och ger riktigt bra ersättning. Jag tror dock inte de har svensk produktfeed än. De hade inte innan i alla fall, men har kanske nu så jag översatte allt i egen regi. -Expedia har inte konverterat så bra i jämförelse med Hotels så jag satsar mer på Hotels. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
www.venere.com verkar bra också. Någon som har erfarenhet utav dem ? |
|||