FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjo!
Säkert en jättedum fråga men jag köpte en ny hd till min bärbara efter att den krånglat ett bra tag nu med massa CRC fel i filerna, misstänkte att det var fel på hdn och inte ngt virus. Anyway, ja köpte en WD 160gb ATA och satte in i min bärbara, körde recovery men det skumma är att det är ett svinn på 23gb, brukar det vara så?! Det står alltså att hdn är 137gb nu.. Tacksam för svar. //AnOn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du behöver antagligen uppdatera ditt operativsystem. Se följande pdf för mer information om problemet: http://www.seagate.com/support/kb/disc/tp/137gb.pdf
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det en FAT32 eller NTFS?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Just nu Fat32, winxp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hm, verkar inte varit fel på hdn ändå för nu dör IE lite då å då och när ja försöker dra ner antivirus eller liknande så är filerna corrupt ändå. Minnet kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
byt till NTFS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu vet jag inte vad du har för operativ men
Windows Xp utan service pack har inte stöd för mera än 137 gb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror det är en kombination av flera saker som det inte fungerar. Men som min topic löd så är det nog SP som måste uppdateras. Ska testa detta och återkommer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är alltid ett svinn på hårddiskar. Kommer inte ihåg exakt varför men har för mig att det beror på att tillverkarna räknar på något konstigt sätt. T.ex. blir 320GB runt 298GB i praktiken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spindel: Tillverkarna räknar 1 kilobyte = 1000 byte medans operativsystem räknar 1 kilobyte = 1024 byte. Vilket skulle gjort att den blev 149GB och inte 137GB.
Googlar man på 137GB så får man galet mycket träffar om att Windows har ibland ett problem med hårddiskar som är större. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|