FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, har lagt upp en ny banner på förstasidan på www. nischad .se för en höstkampanj. Målet med placering/utformning av bannern var att den skulle dra åt sig besökarens ögon relativt fort när de hamnar på sidan. Dvs, stjäla rampljuset från övriga sidan. Funkar det? :blink:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, nog var bannern det första som fångade min blick, men jag hade inte klickat på den om jag inte läst din beskrivning här på wn. Tog nån sekund tills jag läst rubriken men uppfattade det inte alls som en kampanj, eller något jag borde bry mig om över huvud taget. Med andra ord, fram med rea/köp här/billigt/kampanj-skyltarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Point taken så har gjort en liten förändring av bannern. Framgår det tydligare nu?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan du fixa loggan också lite. Bokstäverna är pixliga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1. gör loggan till png istället - är ett tips. Gör den inte med transparent bakgrund då detta inte stöds av IE6 och imho lite kruxigt att fixa det med js (fungerar inte alltid enl mina erfarenheter)
2. Jag tycker inte att det framgår att "rubrikerna" är länkar till andra sidor. Varför inte vara skriva innehållet under rubrikerna istället för att tvinga ett extra klick. Du har inte så mycket innehåll heller så det borde ju funka. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|