Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telemarketing med att få in annonser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-25, 21:26 #1
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Hej

Jag tänkte försöka använda säljare att sälja in annonser på min site. Jag har tidigare varit i kontakt, men fick nej, då siten var för outvecklad, samt att jag inte har kapacitet till support, då jag gör detta på fritiden.

Nu undrar jag om någon har lite erfarenheter att dela med sig om att ha säljare, eller låta säljare ha sin site i deras säljportfölj.

Priser kan man se hur andra siter har det, samt fråga säljare, samt vad jag hörde så är provisionen till säljaren 50% på osäkra nya bolag, medan man kan få ned den till 18-30% till säljaren när det finns mer förtroende och mer omsättning testat att fungera. Månadspremunation vill säljarna använda, då de menade att då har man koll på sina annonsörer, och kan snabbt reagera om något behöver förbättras.

Ett säljbolag ville direkt bli delägare i min site, men jag avvaktade, då jag inte är intresserad av några klippare, då det vill sälja hemsidor via min sida omedelbart.

Jag har varit säljare själv på olika sätt, men inser att om man ska få rullning på det, bör man låta de som gör det dagligen köra sitt säljrace.

Så, finns det några erfarenheter någon vill berätta om?

/ Tony
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017