FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Uppgraderade precis min Wordpress-installation från 2.5.1 till 2.6.2. Tankade Wordpress 2.6.2-zip från wordpress.org Tog backup på databasen samt alla filerna. Raderade wp-includes och wp-admin mappen och överförde alla filerna från ZIP-filen till FTPn (skrev över filer som behövdes skriva över). Allting fungerar förutom att jag inte kan komma in i administrationspanelen (wp-login.php). Får upp en blank bakgrund med detta felmeddelandet när jag försöker logga in: Kod:
Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER in /home/webXXXXX/domains/XXXX.se/public_html/wp-includes/class-phpass.php on line 50 Vad är problemet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får samma felmeddelande som AndreasCa ovan. Kan inte logga in på en av mina bloggar efter att jag noggrant följt instruktionerna för uppgradering till version 2.6.2. Rockys länk ovan hjälper inte heller, då jag försökt ta bort och ladda upp filerna på nytt flera gånger utan att det hjälpt. Nån som har nån aning om vad som kan vara fel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
och du har inte ändrat något i class-phpass.php?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det löste sig. Man måste ladda upp filerna i ASCII-mode i FTP-programmet. Om det inte fungerar så ladda upp filen som vanligt på FTPn och editera den sedan efter "uppgraderingen". Öppna upp class-phpass.php på din dator (från .rar-filen) och kopiera all kod och ersätt all kod som finns i class-phpass.php-filen (på FTPn) med den koden du kopierade.
För class-phpass.php går i "sönder" efter uppgraderingen av någon anledning... Kanske lite flummig förklaring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja jäklar, det funkar nu! Tack för alla svaren!
Det konstiga är att jag faktiskt läste det där om ASCII-överföring med FTP och att jag var inne i mitt FTP-programs inställningar och kollade så att det verkligen var ASCII - vilket det var - men det blev tydligen ändå fel. Nåja, nu funkar det i alla fall, tack igen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får också langa iväg ett Tack! för lösningen (som var att ladda upp allt i ascii-läge). Har också upplevt det med att filer "går sönder", men jag tror jag har listat ut att det är pga filezilla, som inte hänger med när man skickar en stor kö av filer.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|