FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Precis som topic.. jag har glömt förnya mitt domännamn. Så nu när jag ringde till Loopia så vill dem alltså ha 1250kr för återaktiveringen. Hur kan det vara såhär? Är ju rena blåsningen? eNom tar ju ingenting för det här... gah så sur jag blir. Någon som har något tips på vad jag kan göra? mvh. <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Betala dom illa kvickt innan domännamnet förfaller och någon annan snor det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så var det för mig med en .com-adress jag hade köpt, även detta hos Loopia.
"Vid överlåtelse av en gTLD-domän (bl.a. .com) ingår inte förnyelse. Då fakturan som skickats ut för domännamnet inte blivit betald har det nu löpt ut och ligger nu i en karantänsperiod innan det blir publikt ledigt igen. Det är möjligt för vår registrar att återaktivera detta åt er men det innebär en kostnad på 1000 kr plus moms då denna återställning innebär en avgift från registry samt en hel del manuellt arbete." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
.NU - 99kr/år
(glömma förnya = 1250kr) dvs.. det är billigare att regga en domän i 10år (990kr) än att återaktivera. Seriöst? :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ännu seriösare blir det när vi råkade ut för samma sak i samband med en överlåtalse. Problemet var att Loopia inte fakturerade den nya ägaren!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vad jag vet så finns det ingen återskapningsavgift för .NU. Det borde bara vara att göra en transfer till ett annat ombud ( oss t ex ;-) och betala normal årsavgift.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tror inte ens att jag kan göra det, för domännamnet har ju gått ut.. och är i karantän nu. Har inte domänen i kontrollpanelen. Fick precis svar från Nunames också: You can choose to renew xxxxx.nu directly at: http://www.nunames.nu. Click on the 'Renew a Domain' link to the left of the page to continue.The two year renewal fee for xxxxx.nu is 600SEK. mvh :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Billigare än de 1250:- iaf.
![]() |
![]() |