FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har köpt myc4.se för ett par månader sedan. myc4.com har ju, liksom myc4.dk pagerank 5 Nu efter att ha glömt bort min snabbhet att köpa den. Så har en person hört av sig och vill köpa den för 2 000 dollar. Jag har kontaktat myc4.com i Danmark, och berättat om vad som händer. Tänkte att att 4 000 dollar minst är rimligt, plus att jag vill vara schyyst och sälja till de som driver .com och .dk, då det verkar ha ett gott syfte. fast pengar har ju även de i syfte. Nåväl till frågan. Hur vet man vad en sida är värd: Ska jag lägga upp en dummy sida för att mäta antalet träffar? Finns det andra sätt? Sänder jag sedan ett kontrakt, och inväntar verifikation och pengar på kontot, sedan får det siten via iis.se formulär. Är det så man gör? Jag är inte intresserad utav att driva myc4.se utan bara göra en snabb försäljning, då jag ska försöka lägga energi på en annan site. Trevligt att vara här, först inlägg. Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag tycker allt över 150:- är en bra deal för dig
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idiot. Du borde ge dem domänen gratis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Då jag som spontanköpare ibland köper på mig domäner bara för att man är ivrig. Så får man ju se att en försäljning inte bara ska täcka sin egen inköpskostnad, utan även andra misslyckade kostnader. Och tänker man så, så har jag nog bränt en 8 000 kr, på olika försök att lyckas. Då även webhotellskostnader inräknat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du kanske ska ägna dig åt något annat? Domänhandel är inte någon enkel "bli snabbt rik-bransch" även om många nybörjare tycks tro så. Det är ett fåtal aktörer som gör det stora klippet. Att norpa ett organisationsnamn 2008-06-28 och erbjuda det till försäljning tre månader senare, visar med all önskvärd tydlighet att du har en mycket lång väg att vandra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja, vill nog mena att det finns både små och större inkomster. Jag skulle nog säga att myc4.se är mer som att finna en femhundring på marken, dvs trevligt. Men grunden i mitt tänkande är inte att köpa/sälja, grunden är att få tag i något bra namn, göra det till affärsmässigt och sedan sälja eller behålla som trevlig inkomst. Och då blir det ju missar ibland, små vinstlotter ibland. Jag har ju tidigare trott på domännamn, som jag sedan inte gjort något med. Man jag håller även med om att innehållet i siten oftaär viktigare än namnet, som jag läste på någon tråd.
Så mitt beteende är mer en blandning av intellektuellt val och slumpmässiga val. Nåväl, inser att jag blir lätt en måltavla med ett sådant uttalande. ![]() PS. Jag köpte www.kommun.se för 10 000 kr förra året, mer behöver jag väl inte nämna. DS. Tack för omtanken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var väl dessutom synnerligen vidrigt att köpa och försöka kränga ett domännamn som tillhör en biståndsorganisation? Skulle du försöka kränga räddabarnen.eu för 40 000 kr till Rädda Barnen också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag förstår är det väl ett företag = vinstdrivande. Och även goda ting kan komma från företag, så tror jag de gör. Då deras affärsidé går ut på att få igång andra företag. Dvs jag tycker de har ett bra företag, som blandar moral och affärer. Även jag vill gott, fast vi har olika vägar att vandra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|