FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är dags att sälja http://www.snyggareblogg.se/
På denna sida finns gratis stilmallar (14 till antalet just nu) som småtjejerna på Blogg.se kan gå in, kopiera, och infoga på sin blogg. Deras design blir genast mycket snyggare och det är så lätt att kopiera en stilmall från snyggareblogg.se och infoga på sin blogg att 99,9% lyckas med det. Den enda riktiga marknadsföringen var när jag lanserade sidan. Jag hade då en mp3-spelare i bra skick liggandes som jag lottade ut. Kriteriet för att få vara med i tävlingen var att länka till snyggareblogg.se från sin blogg. Det tog bra fart och jag fick igång trafiken samt fick massor med mail från folk som var jätteglada över att ha hittat min sida. För att det ska vara så enkelt som möjligt för tjejerna (99% av bloggarna är tjejer, verkar det som) så länkar alla stilmallar till bilder som ligger på min server. På detta sätt är det bara att kopiera och klistra in så är man klar. Fördel med detta: #1 - Alla klarar av att infoga stilmallarna. #2 - Du har kontroll över designen på hundratals bloggar och om du är en ond människa kan du t.ex. lägga in reklam och annat som kommer dyka upp direkt på alla bloggar som använder stilmallarna. Nackdel med detta: Du står för bandbredden. Just nu mumsas ca 5 till 10gb bandbredd per månad. Headersen till stilmallarna är inte gjorda av mig utan används med tillåtelse av skaparen. Köparen får kontaktuppgifter till denne (hemsida och mailadress). Inkomster: Inte alls just mycket just nu. Från några cent till max en dollar per dag visa AdSense. Jag har en 160x600 som ni ser på sidan. Jag ser bra potential i sidan. Har man lite Photoshop-skillz kan man t.ex. börja sälja premium templates. Det finns nog flera andra sätt att öka inkomsten från sidan som jag inte kommit på själv. En väldigt bra grej är att man kan göra reklam för sidan på blogg.se i kommentarerna på folks bloggar. Om man inte skriver allt för spammigt så blir folk bara glada av att få en kommentar i bloggen, speciellt när det är en länk till en så bra sida. Man kan klicka i en ruta som sparar alla dina uppgifter när du ska kommentera, så du behöver bara klistra in ditt meddelande och klicka på skicka varje gång. Du slipper alltså fylla i dina uppgifter gång efter gång. Detta betyder att du enkelt kan få massor med inlänkar på kort tid utan att bryta mot några regler eller liknande. Jag har byggt sidan på Wordpress med de för- och nackdelar som det innebär. Att ha kvar det så eller ändra är upp till köparen. Jag ser som sagt bra med inkomstmöjligheter för den som orkar börja uppdatera och jobba med sidan. Jag tycker det är rätt bra med trafik för en sida som nästan aldrig har uppdateras. Jag sätter ett startpris på 2000:- och återkommer med ett köp-nu-pris inom kort. Skambud och egna förslag på köp-nu-pris är ok. Säljes som privatperson och betalning sker i förskott till konto eller vid möte någonstans i Västerås. Sida och domän finns just nu på Binero. Köparen står för överlåtelseavgiften (199:-). Lite screenshots på trafik(sidvisningar) och söktermer, dessa är från idag: ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|