FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag kollat runt tillräckligt länge för att ställa frågan här.
Jag har gått i tankar att starta upp ett community och har rotat runt bland de flesta webhotell jag känner till och några till. Min tanke är att bygga alltihop i asp + mysql, vilket betyder att om siten blir tillräckligt stor gör att jag endast behöver en windowsserver och sedan kan expandera med linuxmaskiner till mysql (mysqlMAX) och fillagring. Men innan det är tal om att skaffa en egen server så vill jag börja på webbhotellnivå. Problemet är att de flesta inte är särskilt generösa med databasutrymmet. De enda jag har jag hittat (som kan anses någerlunda seriösa (cliche, b-one, web10 etc göre sig icke besvär) är webcows eftersom de delar databasutrymmet med ditt webbutrymme vilket för att deras paket med 800mb utrymme och 60gb trafik räcker en bit. Någon som vet fler aktörer som erbjuder databasutrymemt på detta vis, eller ni kanske bara vill påpeka att jag har tänkt helt fel i min planering? :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns nog en hel del som kör MySQL + övrigt utrymme gemensamt..Skicka mail och kolla vettja..
![]() Begränsningarna brukar vara antalet databaser istället... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmmm.... jag vet en till som har delat utrymme (250MB) fast dom faller nog på mängden trafik och priset skulle jag gissa på men du kan alltid kolla kanske ... TerraTel.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|