FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jahapp. Då impulsreggade man bloggade.se på binero efter att ha läst tråden http://www.webmasternetwork.se/f16t31148hl-st30.html
Nu vill jag starta en bloggtjänst där, men kan inte mycket om det här. Är det WordPress MultiUser som gäller? Kan man få till en startsida som är ok, samt att användarnas blogg-url:er blir user.bloggade.se? Systemet ska sköta sig självt, dvs användare skapar konton och bloggar utan min inblandning. Vill även prova det här med google-reklam. Kan man få in det i WPMU? Vilket webhotell? Ni som gjort sånt här förut, finns det någon chans att få det att gå runt ekonomiskt, tror ni? Dvs att reklamintäckterna täcker webhotell och marknadsföringskostnaderna? Tänkte även betalal google lite. Var börjar jag? Känns som en djungel... Vad skulle de kosta om någon fixade det hela åt mig? -Novis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok. Skulle rekommendera dig lite av det som sagts om olika bloggplattformar på forumet.
Citat:
Citat:
Dessa ställda frågor av dig, visar klart att du inte klarar av MultiUser-systemet, så som det ser ut nu. Det krävs mycket handpåläggning och helst en hel del kunskaper om kod och annat. De som kör det, lägger oftast ner tid varje dag på modifikationer och komplikationer i alla former. Så om du inte skall ha någon som är anställd och sköter det några timmar i veckan (minst) så kan du nog glömma det. Citat:
Du kan kanske ge dig på t.ex. bloghoster.net som är enklare och fungerar hyfsat direkt efter installation utan för mycket handpåläggning. Titta vad som har skrivits i denna tråd här! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För att svara på dina frågor först: Ja WPMu kan göra allt det där. Men precis som Terrabyte säger så kräver WPMU massor av kodkunskap, att använda det som platform utan egna kundskaper skulle eventuellt kunna bli en väldigt kostsam historia. Som han också säger angående belastning så hade jag en blogghost hos proinet som efter drygt 200 medlemmar (på 1-2 månader) blev nekad att stanna kvar på deras ÅF paket. eftersom att den drog för mycket system resurser. speciellt mot databasen.
Men din domän skulle annars passa väldigt bra för en feed collector, dvs en sida som samlar in feeds från andra bloggar och publicerar inlägg med tillbaka länkar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|