FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag äger en vps, apache + direct admin, och har skapat ett användarkonto med en domän kopplat till den. Dns:en till domänen har jag pekat till serverns dns server, ns1.minservers.com och ns2.minserver.com. Allting fungerar som det ska.
Om jag skulle vilja uppdatera min sida ordentligt eller bygga om den från grund och botten skulle det vara bekvämt att skaffa en ny webhost, bygga sida där, sedan bara peka om domänens dns till den nya hosten, ns1.nyhost.com osv. Men nu skulle jag vilja göra detta på min egen vps, dvs ha två användarkonton som är kopplade till samma domän, men har två (fyra) olika dns adresser. Så att ns1- och ns2.minserver.com går till användarkontot minserver.com/~användare1 och ns3- och ns4.minserver.com går till användarkontot minserver.com/~användare2. mindomän.com är pekat till användare1s dnser och när jag har byggt min nya sida så kan jag bara peka om mindomän.com till användare2s dnser. Hur måste jag gå till väga för att göra detta? Jag antar att jag behöver fler ip adresser. Jag vet att jag skulle kunna bygga den nya sidan under en ny mapp på samma användarkonto, men det vill jag inte. Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Läs om VirtualHost, om jag förstår dig rätt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|