FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag tycker det Absolut trökigaste som finns är att skriva SQL kod som hör till en viss klass. Det finns program som enkelt mappar SQL till Object, men jag har inte testat något sådant själv. Har ni testat Funkar det bra? Vad har ni för taktiker? Jag tycker Linq verkar vara jätte bra, men det finns tyvärr inte för MySQL i någon vidare version. Tänkte vara roligt och byta lite erfarenheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hej,
Jag har kollat en hel del på subsonic och det verkar kanonbra. Nästa projekt blir helt klart baserat på detta (http://subsonicproject.com/). nhibernate är något som också genererar kod, men har inte provat det själv. För övrigt håller jag med om att DAL är aptråkigt att skriva. Själadödande ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag längtar efter LinqToObjects...
Förmodligen i .NET 4.0, innan dess mördar jag mig själv med DAL-knackande. Har inte "orkat" sätta mig in i någon O/R-mapper eftersom risken är överhängande att den inte går att köra under Medium Trust. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe, aa Medium Trust gör det inte roligare! När jag har sökt på nhibernate så har jag fått upp från andra källor att det använder ineffektiva metoder som gör att det blir slött? Men det är liksom jämt Kostnaden att utveckla saktare eller mer hårdvara.. Men jag ska absolut kika på http://subsonicproject.com/ verkar juh grymt ;-) Hur gör alla som håller på med PHP då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
knackar skiten rakt in i phpfilen o blir jättetrötta
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Snart kommer väl ett mer fungerande Entity framework, kan vara värt att titta på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det blir en del hackade. Har löst detta genom att jag skapar databasen och tabell i SQL Manager. Sen markerar och kopierar tabellens alla fält och klistrar in den i en applikation som jag har skapat. Genom applikationen kan jag sen skapa SP med insert och update, skapa procedurer, parameterar etc. Nu slipper jag hacka allt för hand.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snygg App Jan, den skulle du nog kunna sälja o tjäna en hacka på
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det finns intresse så kan jag sätta ihop något som jag kan bjuda på. Just nu är den enkel men funktionell men den skapar enbart för vb.net. Intresse?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jan; du kan ju ställa en query mot master-tabellen och låta din app automatiskt generera upp allt, utan att behöva klippa och klistra.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|