FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Stackars människa om det är sant. Han kan inte må särskilt bra om han fortsätter så. Själv så sover jag väldigt lite, cirka 6tim per dygn. Resterande går till jobb och eventuellt fritid om det finns tid för det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bruten sömn är ingen bra sömn, dock om han skulle lägga de 2,5 timmar sömn mellan 22:00-00:30 så skulle han vara mer utvlad, då får han iaf lite djupsömn.
Detta kommer att leda till psykiska och fysiska besvär inom en mkt snar framtid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock så behöver kroppen vila ut sig ibland, inte nödvändigtvis varje natt dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är ingen diss till dig, utan det skulle vara intressant att ha fakta. När jag jobbade inom psykiatrin så försökte man hålla patienterna från att småsova på dagarna för att få längre djupsömn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag läste nånstans att 30min dagssömn motsvarar 60min nattsömn... men jag tror knappast att det är hälsosamt att intervallsova i längden :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Adjö sömn.... Goddag fysisk och mental ohälsa.
Själv snittar jag 5-6 timmar vardagar och 8-9 på helger... men jag har haft veckor då jag sovit 2-3 timmar per natt och man känner sig förjävlig följande helg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Att bara ta powernaps är verkligen inte bra. Det kanske funkar några dagar med i längden leder det till att man inte får ut något från sin sömn och blir konstant trött. Men att sova kanske 7 timmar och ta några powernaps på dagen verka funka för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://www.vardguiden.se/templates/Article...?Articleid=5876
Själv sover jag max 6 timmar per natt och sover ikapp en morgon på helgen om jag har tur (med en niomånaders bebis så kan det bli en hel del sömnbrist ibland) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
|
Citat:
|
||||