FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Surftown har de senaste veckorna varit under all kritik när det gäller deras mailserver. Igår fick man ett fint mail att de uppgraderat till ett nytt mailkluster och att allt ska vara perfekt. Tiden innan skickade mail kommer fram har varit ca 2-3h idag, och från nu ikväll så förstörs alla mail, och innehåll, topic och allt förstörs. Det enda man kan se i headern är mottagaren och avsändaren och när den togs emot av qmail. På min egna mailserver (sendmail) upplevde jag precis samma problem när partitionen med mailspool var full. Har de lyckats med detta?! Någon mer som upplever samma problem? Jag ligger på mail7.surf-town.net. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej Kristian,
De tomma mailen berodde på att vi var tvungna att inaktivera antiviruset (ClamAV) temporärt, på grund av att utföra vissa optimeringar med våra nya uppsättning av våra e-postservers. Det resulterade dessvärre i tomma mail, vilket vi ej hade förutsett. Men det är igång igen, och mailen ska komma fram som vanligt. Vi beklagar besväret, och det kan tyvärr uppstå vissa förseningar vid leveransen av inkommande e-post, på grund av arbetet med den nya uppsättning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Hej!
Idag är det en kund till mig som har precis samma problem. Jag ser headers som innehåller en hel del från ClamAV och samtliga mail är tomma. Kunden är inte alltför nöjd.. På Status-sidan pratar ni om fördröjning av mail.. Det började inatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mmm. E-postproblem sucks som sagt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet vi upplever just nu har ingenting med ClamAV att göra. Det är ett helt nytt problem, så att säga...
Jag har precis anlänt till kontoret, och har inte riktigt hunnit sätta mig in i ärendet. Men en snabb debrief från teknikern säger att det förmodligen har skett något oväntat i samband med implementeringen av de nya inställningsmöjligheterna för vårt antispam-filter. En bloggpost med mer information kring detta kommer upp senare under dagen. Men som mina goda kolleger Jonathan (fint namn! ![]() Dock så ser det ut som om att alla mail som blivit utsända med blankt innehåll fortfarande ligger i kö, och kommer sändas ut igen och då MED innehåll. Men jag ska undersöka det närmare, har som sagt inte ens fått i mig första koppen kaffe. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jgabor:
Tackar för ditt svar. Jag ska hälsa kunden och vi hoppas ni löser det snart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Hej!
Jag snackade precis med kunden. Han undrar när det går igång. Han är inte jättenöjd.. ![]() Vi har öppnat ett support-case med nr XNQ-527969 som vi inte fått svar på ännu. Tur WN finns. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som du nog kan förstå, så har supportavdelningen fullständigt bombaderats med supportärenden... Sådana här driftstörningar har en tendens att leda till det.
![]() Så du kommer få svar på ert supportärende så snart som möjligt... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|